Miłość do zabytkowych samochodów nigdy nie wychodzi z mody. Na całym świecie odbywają się liczne imprezy dla entuzjastów klasycznych pojazdów – targi, aukcje i zawody sportowe. W tym roku Toyota przygotowała dla nich szczególne atrakcje, zarówno w Japonii, jak i w Polsce.

Classic Car Festival w Toyota Automobile Museum
Toyota Automobile Museum w Japonii organizuje 27. edycję Classic Car Festival. Głównym punktem programu jest parada klasycznych samochodów należących do prywatnych właścicieli. Biorą w niej udział auta z Japonii, Europy i Stanów Zjednoczonych, wyprodukowane przed 1987 rokiem. Tegoroczna impreza cieszy się wyjątkową popularnością wśród entuzjastów zabytkowych aut. W paradzie weźmie udział aż 150 samochodów, o 50 więcej niż rok wcześniej. Jest to rekord w historii imprezy.
Na festiwal składają się liczne wystawy i inne wydarzenia, a wśród nich specjalna wystawa prezentująca najciekawsze eksponaty z lat 20. i 30. ubiegłego wieku. W tym okresie przemysł motoryzacyjny przeżywał gwałtowny rozwój, a w Japonii powstawała Toyota Motor Co. Na wystawie znajdą się m.in. eksponaty z kolekcji muzeum, takie jak Packard Twin Six (1920, USA), Horch 853 (1937, Niemcy) i replika Toyody Model AA (1936, Japonia).

Klasyczna wiosna nad Wisłą
W Polsce także mamy ciekawe imprezy, których bohaterami są klasyczne samochody. Od 13 do 15 maja w Warszawie odbędzie się 6. edycja targów Auto Nostalgia, na których będzie można obejrzeć z bliska legendarne samochody i motocykle znanych marek oraz pojazdy z czasów PRL. Na imprezie nie zabraknie klasycznych Toyot, wystawionych m.in. na stoiskach Land Cruiser Adventure Club i Toyota Team Classic.

Natomiast fani motoryzacji, którzy lubią oglądać zabytkowe samochody w akcji, nie mogą przegapić kolejnych wyścigów serii Motointegrator Classicauto Cup 2016. W długi weekend odbędzie się druga runda pucharu na torze Kielce w Miedzianej Górze. W poniedziałek uczestnicy wezmą udział w treningu otwartym i wyścigu na dochodzenie. Właściwe zawody rozpoczną się we wtorek. Auta zostały podzielone na sześć grup i w ich ramach na poszczególne klasy pojemnościowe. Pierwsza eliminacja w Motoparku Ułęż zgromadziła ponad 170 załóg startujących w modelach wyprodukowanych przed 2000 r.

Tegoroczną nowością zawodów jest pierwsza edycja Toyota Cup. Na torze w Ułężu wystartowały w niej 23 samochody japońskiej marki, m.in. GT86, MR2, Starlet GT Turbo, Supra i kilka egzemplarzy Celiki.

 

Źródła:
http://newsroom.toyota.co.jp

http://classicautocup.pl/

http://autonostalgia.org