Rynek samochodów hybrydowych w Polsce wzrósł w 2015 roku o 40% w porównaniu do 2014 roku. W ubiegłym roku zarejestrowano 5539 hybryd, zaś rok wcześniej 3976 takich aut. Polacy zainteresowali się łącznie 26 modelami 12 marek. Pomimo konkurencji Toyota i jej luksusowa marka, Lexus, zdecydowanie dominują na tym rynku. 11 modeli obu japońskich marek zanotowało łącznie 5306 rejestracji, co stanowi 96% rynku. Dane opracował Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR.
Hybrydy Toyoty zajmują 69% tego rynku. Lexus odpowiada za 27% sprzedaży hybryd w 2015 roku. Pozostałe 10 marek sprzedało łącznie 233 auta spalinowo-elektryczne, czyli 4%. W tej grupie Mitsubishi zainteresowało swoimi hybrydami 91 nabywców, co stanowi 1,64% rynku. Pozostali konkurencji znaleźli się poniżej poprzeczki 1% udziału w ogólnej sprzedaży hybryd.
Toyota zanotowała wzrost rejestracji hybryd o 61%, tj. o 1451 samochodów. Największy wzrost zanotował Auris, najpopularniejszy samochód hybrydowy w Polsce i w Europie. W ubiegłym roku liczba rejestracji Aurisa Hybrid wyniosła 2695 aut, o 65% więcej niż rok wcześniej. Kompakt Toyoty zawdzięcza tak dobry wynik w dużej mierze debiutowi wersji po liftingu w lipcu 2015 roku. O 59% wzrosły rejestracje hybrydowego Yarisa, zamykając się liczbą 1113 aut.
Klienci zarejestrowali 1473 hybrydowe Lexusy. Najpopularniejszym modelem okazał się hybrydowy SUV NX, którego 797 rejestracji oznacza wzrost o 52%. Bardzo dobrze poradził sobie Mitsubishi Outlander – zarejestrowano 91 egzemplarzy tego modelu, w porównaniu do 32 egzemplarzy w 2014 roku. To oznacza wzrost o 184%. Odwrotną tendencję zanotował Infiniti Q50, który spadł z 87 rejestracji do 39. Debiutujący w grudniu 2014 roku hybrydowy Ford Mondeo zanotował w 2015 roku wynik 44 egzemplarzy.
Wykresy zostały opracowane na podstawie danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR