Już w ten weekend rozpoczynają się Mistrzostwa Świata FIA w wyścigach długodystansowych (FIA World Endurance Championship). W 6-godzinnym wyścigu w Silverstone w Wielkiej Brytanii Toyota GAZOO Racing wystawi nowy bolid, TS050 Hybrid. Będzie to już piąty sezon serii, powołanej do życia w 2012 roku. Toyota będzie walczyć o odzyskanie tytułu mistrza, który wywalczyła w 2014 roku, a w ubiegłym roku utraciła na rzecz Porsche.

W tym sezonie seria FIA WEC będzie się składała z 9 wyścigów, z których najważniejszy jest jak co roku 24-godzinny wyścig w Le Mans. W Silverstone nowy TS050 Hybrid wystartuje po raz pierwszy, konkurując z Porsche i Audi w klasie LMP1-Hybrid.

Zaprojektowany od nowa napęd hybrydowy TS050 składa się z 2,4-litrowego silnika benzynowego twin-turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa oraz dwóch silników elektrycznych na przedniej i tylnej osi, wykorzystujących energię gromadzoną podczas hamowania rekuperacyjnego w akumulatorze litowo-jonowym o pojemności 8 MJ (podczas hamowania silniki elektryczne pełnią rolę generatorów). Takie rozwiązanie jest zgodne z nowymi regulacjami FIA, które ograniczają przepływ paliwa i łączną energię czerpaną z silnika spalinowego.

Tak jak w ubiegłych latach, Toyota wystawi dwa samochody. W obu drużynach za kierownicą siądą Brytyjczycy, których osiągnięcia na pewno spotkają się z dużym zainteresowaniem publiczności w Silverstone. Bolid #5 poprowadzi mistrz świata z 2014 roku, Anthony Davidson, zmieniający się z Sébastienem Buemim, który także uzyskał tytuł dwa lata temu, oraz Kazukim Nakajimą. Kierowcy bolidu #6 to Brytyjczyk Mike Conway, Francuz Stéphane Sarrazin i Kamui Kobayashi, nowy członek zespołu.

Start w Silverstone będzie debiutem Kobayashiego w Toyota GAZOO Racing. Japończyk dołączył do zespołu jesienią ubiegłego roku jako kierowca testowy i rezerwowy. Tor w Silverstone jest mu jednak znany z czterech wyścigów serii British Grand Prix.

Na torze w Silverstone kierowcy muszą się zmierzyć z wieloma szybkimi zakrętami i nieprzewidywalną pogodą na Wyspach. W 2014 roku intensywny deszcz doprowadził do przedwczesnego zakończenia wyścigu. Z kolei w ubiegłym roku zawody rozegrały się w jaskrawym słońcu. Wiodący TS040 Hybrid zajął trzecie miejsce, po ukończeniu 201 okrążeń i przejechaniu 1186 km, ze średnią prędkością 197 km/h, uwzględniając 7 planowych pit-stopów.

Toyota znalazła się na podium w każdym dotychczasowym wyścigu w Silverstone w ramach serii FIA WEC. W 2014 roku TS040 Hybrid zajął pierwsze miejsce. Zespół japońskiej marki ma nadzieję powtórzyć ten sukces w najbliższy weekend.

TOYOTA GAZOO Racing w 6-godzinnym wyścigu w Silverstone:
2012 #7: kwalifikacje 3. miejsce, wyścig 2. miejsce
2013 #7: kwalifikacje 1. miejsce, wyścig 4. miejsce; #8: kwalifikacje 2. miejsce, wyścig 3. miejsce
2014 #7: kwalifikacje 1. miejsce, wyścig 2. miejsce; #8: kwalifikacje 5. miejsce, wyścig 1. miejsce
2015 #1: kwalifikacje 4. miejsce, wyścig 3. miejsce; #2: kwalifikacje 6. miejsce, wyścig 4. miejsce

 

Źródło: http://www.toyotahybridracing.com, http://newsroom.toyota.eu