• Toyota Motor Europe sprzedała 241 600 samochodów w pierwszym kwartale 2016 roku (wzrost o 5,1% w porównaniu do 1. kwartału 2015 roku);
  • Sprzedaż hybryd zwiększyła się o 38%;
  • Udział hybryd w ogólnej sprzedaży Toyoty w Europie wyniósł 30%;
  • Udział Toyoty w europejskim rynku wyniósł w 1. kwartale br. 4,8%.

W pierwszym kwartale br. salony opuściło 71 749 samochodów hybrydowych Toyoty i Lexusa (wzrost o 38%). Auta z napędem hybrydowym stanowiły 30% wszystkich sprzedanych egzemplarzy, o 6 punktów procentowych więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku.

„Nowy RAV4 Hybrid osiągnął w pierwszych miesiącach roku doskonałe wyniki sprzedaży, podobnie Auris Hybrid i Yaris Hybrid. Do grona hybrydowych bestsellerów dołączył już także nowy Prius. Jesteśmy na dobrej drodze, żeby zrealizować w tym roku nasze ambitne plany sprzedaży 270 000 hybryd. Niedługo w salonach pojawi się także rodziny PROACE i nowy Hilux. Dlatego jesteśmy przekonani, że 2016 przyniesie naszej marce kolejne sukcesy” – powiedział Matt Harrison, Wiceprezydent ds. Sprzedaży Toyota Motor Europe.

Największe osiągnięcia Toyoty w 1. kwartale 2016 roku:

  • Najpopularniejsze modele: Yaris (56 398), Auris (41 136), RAV4 (28 246)
  • Modele o największym wzroście sprzedaży: Avensis (+45%); RAV4 (+15%); Auris (+15%)
  • Najpopularniejsze hybrydy: Auris Hybrid (24 021); Yaris Hybrid (21 320); RAV4 Hybrid (8 117)
  • Hybrydy o największym wzroście sprzedaży: Prius (+66%); Auris Hybrid (+33%); Yaris Hybrid (+14%)
  • Łączna sprzedaż hybryd: 59 608 (wzrost +43%)
  • Udział hybryd w ogólnej sprzedaży: 27%

 

Sprzedaz 1Q 2016 Tabela1

Sprzedaz IQ 2016 Tabela2