W pierwszym kwartale 2016 roku Toyota okazała się najczęściej wybieraną marką przez klientów indywidualnych. Tak wynika z zestawienia liczby rejestracji nowych samochodów w Polsce, opracowanego przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego.
W ciągu pierwszych trzech miesięcy klienci indywidualni zarejestrowali w Polsce 5 659 samochodów Toyoty – to o ponad 900 więcej niż konkurenci. Wynik ten jest o 13% lepszy niż w tym samym okresie 2015 roku, przy jednoczesnym spadku tego segmentu rynku o 1%. Udział Toyoty w całym rynku nowych samochodów wyniósł 11%, a w grupie klientów indywidualnych 14,2%.
Toyota Yaris była w pierwszym kwartale modelem najchętniej wybieranym przez klientów prywatnych w Polsce (1973 rejestracje). W swoich klasach najpopularniejsze okazały się także AYGO (620 rejestracji), Avensis (368 rejestracji) i Verso (368 rejestracji). Auris znalazł się na 2. miejscu za Oplem Astrą z liczbą 1198 zarejestrowanych samochodów, z których jedna trzecia miała napęd hybrydowy. RAV4 zyskał najwięcej nabywców wśród SUV-ów w swoim przedziale cenowym (435 rejestracji). Model na pewno utrzyma dominującą pozycję dzięki mocnej wersji hybrydowej, która zadebiutowała w salonach na początku kwietnia. Wielu polskich kierowców zadeklarowało chęć zakupu dynamicznego SUV-a Toyoty z napędem hybrydowym.
Ogromne powodzenie, jakim Toyota cieszy się wśród polskich kierowców, jest efektem bardzo dobrej reputacji japońskiej marki. W ciągu 3 lat firma zanotowała w Polsce wzrost sprzedaży o 80%. Japońska marka zyskała uznanie na całym świecie dzięki najwyższej jakości i niezawodności swoich produktów, wysokiej wartości odsprzedaży, nowoczesnej gamie modelowej oraz świetnej obsłudze klienta.
Źródło: Informacja prasowa Toyota