Marka Toyota ma od lat najwyższą wartość w globalnym przemyśle motoryzacyjnym, co potwierdza najnowsze badanie Brand Finance Global 500 – The Most Valuable Brands of 2016. Według raportu wartość japońskiej marki wzrosła aż o 8 mld dolarów, znacząco zwiększając swoją przewagę nad konkurentami. Pierwsze miejsce w branży i największy wzrost wartości na rynku motoryzacyjnym są wynikiem ogromnej innowacyjności Toyoty i najwyższej jakości jej produktów.

Jak wynika z najnowszego opracowania Brand Finance Global 500 – The Most Valuable Brands of 2016, marka Toyota osiągnęła w 2016 roku wartość ponad 43 mld dolarów, wyprzedzając takie firmy jak McDonalds, Coca-Cola, Facebook, IBM, Disney oraz zajmując pierwsze miejsce w zestawieniu wszystkich producentów samochodów.

Toyota zanotowała wzrost wartości marki aż o 8 mld dolarów (+23%), co zapewniło jej 11. miejsce rankingu wszystkich globalnych marek. To największy skok wartości w branży motoryzacyjnej.

Dominującą pozycję Toyoty pod względem wartości marki wśród producentów samochodów potwierdzają wszystkie rankingi najcenniejszych marek świata, takie jak Best Global Brands firmy Interbrand, BrandZ™ 100 Most Valuable Global Brands 2015 firmy Millward Brown Optimor oraz The World's Most Valuable Brands Forbesa. Wszystkie ośrodki potwierdzają także, że japońska firma należy do ścisłej czołówki najbardziej wartościowych globalnych marek.

Najwyższa wartość marki Toyota w światowym przemyśle motoryzacyjnym wynika z innowacyjności japońskiej firmy oraz najwyższej jakości i bezawaryjności jej samochodów. Potwierdzone przez Brand Finance umocnienie o 8 mld dolarów wartości Toyoty odzwierciedla ogromne sukcesy koncernu na polu innowacji. Należą do nich: wprowadzenie na rynek Toyoty Mirai, pierwszego masowego samochodu na wodorowe ogniwa paliwowe, pionierskie uruchomienie systemu bezpieczeństwa czynnego ITS Connect opartego na komunikacji między pojazdami oraz infrastrukturą drogową czy kolejne sukcesy na rynku hybryd oraz premiery przełomowych hybrydowych modeli, takich jak Prius, RAV4 Hybrid i C-HR.

 

Brand 2016 Tabela 1

 

 

Brand 2016 Tabela 2

 

Źródło: http://brandirectory.com/league_tables/table/global-500-2016, informacja prasowa Toyota