Jak co roku na targach Tokyo Auto Salon firmy tuningowe z całego świata pokazują wiele sportowych Toyot. Zwykle dominują wariacje na temat GT86, jednak w tym roku firma APR Racing pokazała prawdziwą sensację – Priusa GT.
Toyota Prius GT300 jest oparta na nowym Priusie czwartej generacji, z którego przejął niektóre podzespoły. Jak zapewnia Toyota, silnik elektryczny w GT300 to przebudowana jednostka z seryjnego auta. Natomiast benzynowy silnik 1.8 zastąpił 3,5-litrowy silnik V8, zamontowany z przodu. Auto otrzymało nowy, wzmocniony przód o takim samym kształcie jak w seryjnym pojeździe, natomiast z tyłu zachowano oryginalne części. Samochód został zaprojektowany przez APR Racing.
Toyota Prius 2016 w grudniu zadebiutowała w Japonii, zaś w pierwszym kwartale pojawi się także w polskich salonach. Auto otrzymało nowy napęd hybrydowy, o ponad 20% oszczędniejszy od poprzednika, oraz nową platformę modułową TNGA, dzięki której konstrukcja nadwozia została wzmocniona aż o 60%. Wszystkie elementy układu hybrydowego zostały opracowane od nowa, dzięki temu są jednocześnie mniejsze i bardziej wydajne, a straty energii ograniczono średnio o 20%. Do poprawy wydajności przyczyniła się także jeszcze lepsza niż w poprzednim modelu aerodynamika karoserii. Współczynnik oporu powietrza wynosi teraz 0,24 Cx. Nowy Prius jest niższy, ma niżej położoną maskę silnika, zachował jednak sylwetkę klina, która tak dobrze się sprawdziła w poprzednich modelach. Bardziej dopracowane jest także podwozie, aby powietrze przepływało pod samochodem możliwie bez zakłóceń.
Na Tokyo Auto Salon nie mogło zabraknąć tuningowanej Toyoty GT86. Wśród kilku propozycji różnych tunerów wyróżnia się GRMN 86. Dodanie turbosprężarki i kompresora do wolnossącego silnika Toyoty typu boxer zwiększyło moc z 200 KM do 320 KM, a moment do 421 Nm. Spojlery dopracowywano w tunelu aerodynamicznym, do tego doszło mocniejsze zawieszenie i hamulce oraz sportowy układ wydechowy. Z wnętrza usunięto niepotrzebne wyposażenie, a zamiast tego pojawiły się sportowe fotele Recaro, klatkę bezpieczeństwa i czteropunktowe pasy.
Źródło: www.apr-racing.com, gazooracing.com