Toyota zebrała w ciągu pierwszego miesiąca sprzedaży w Japonii 100 tys. zamówień na Priusa 4. generacji. To ponad 8 razy więcej niż założona miesięczna sprzedaż 12 tys. aut. Dla porównania, między październikiem 2014 a sierpniem 2015, czyli w ciągu 10 miesięcy Japończycy kupili 63700 Priusów. To średnio 6300 miesięcznie.
Prius 2016 zadebiutował na japońskim rynku 9 grudnia. Obecnie okres oczekiwania na zamówiony samochód wynosi 6-7 miesięcy. Toyota zakłada, że w 2016 roku sprzedaż w Japonii wzrośnie o 3% do 1,55 miliona aut. Nowy Prius ma się do tego walnie przyczynić.
Prius jest obecny na rynku od 19 lat. Jest to pierwszy masowy model hybrydowy, który rozpoczął proces stopniowej elektryfikacji samochodów. Obecnie Toyota oferuje na całym świecie ponad 30 modeli hybrydowych, a w jej ślady poszły niemal wszystkie koncerny motoryzacyjne. Do dziś globalna sprzedaż Priusa przekroczyła 3,5 milionów egzemplarzy, a liczba wszystkich hybryd Toyoty kupionych na świecie przekroczyła 8 milionów. Według ostrożnych szacunków wszyscy producenci łącznie sprzedali co najmniej 10 milionów takich aut.
Czwarta generacja najpopularniejszej hybrydy na świecie wchodzi na światowe rynki po 6 latach od premiery poprzedniego modelu. Prius 2016 jest oparty na nowej platformie modułowej TNGA i ma gruntownie przebudowany napęd hybrydowy, oszczędniejszy od poprzednika o ponad 20%. Obie technologie Prius dzieli z debiutującym niedługo hybrydowym crossoverem C-HR.