Hybrydowa Toyota C-HR zadebiutuje w motorsporcie w wielkim stylu. Toyota GAZOO Racing wystawi nowego crossovera w tegorocznym wyścigu długodystansowym Nürburgring. Razem z nim na tor wyruszą Lexus RC i Lexus RC F. W ten sposób japoński zespół będzie świętować dziesięciolecie startów w wyścigu. W tym roku 24-godzinny wyścig na najsłynniejszym niemieckim torze odbędzie się po raz 44. Zawody będą trwały od 26 do 29 maja 2016.
Głównym mechanikiem C-HR Racing jest Akihiro Osaka z Toyota Motor Corporation. Za kierownicą zasiądą Masahiko Kageyama i Kumi Sato. Za Lexusa RC odpowiada jako główny mechanik Minoru Takagi (TMC). Wystartują nim Takayuki Kinoshita i Naoya Gamou. Lexus RC F jest przygotowywany do startu we współpracy z TOM’S Racing. Zespół kierowców to Takeshi Tsuchiya, Kazuya Oshima, Takuto Iguchi, Takamitsu Matsui.
Komentując dziesięcioletnią historię startów w wyścigu Nürburgring, Akio Toyoda powiedział: „Pamiętam start Lexusa IS w wyścigu w 2007 roku , jakby to było wczoraj. Charakterystyka toru zdawała się zmieniać z każdym okrążeniem wraz ze zmianą pogody. Nawiązaliśmy wtedy wiele cennych przyjaźni. Przez 10 lat jedno się nie zmieniło – bezkompromisowe warunki na torze i intensywność wyścigu”.
Toyota C-HR to nowy hybrydowy crossover segmentu C, dzielący platformę TNGA i napęd hybrydowy z nowym Priusem. Samochód powstał z myślą o młodszych klientach, dlatego łączy cechy miejskiego auta z wygodnym samochodem na wypady za miasto. C-HR zadebiutuje w Polsce na początku 2016 roku. Wyścigowy C-HR będzie bliższy wersji produkcyjnej, niż koncept zaprezentowany na targach we Frankfurcie.
Startujący po raz drugi w tym wyścigu Lexus RC to wprowadzone na rynek w 2014 roku luksusowe coupe, wywodzące się z cenionego sedana Lexus IS. Samochód sprzedawany jest w Polsce w wersji RC 200t z 245-konnym, dwulitrowym, turbodoładowanym silnikiem o zmiennym cyklu pracy oraz RC 300h z napędem hybrydowym. Model RC F to wyczynowa odmiana Lexusa RC, wyposażona w pięciolitrowy silnik V8 o mocy 477 KM.
Toyota regularnie wykorzystuje swoje doświadczenie w startach na niemieckim torze do rozwoju samochodów oraz doskonalenia swoich specjalistów. Pracownicy firmy biorą udział w pracach zespołu Toyota GAZOO Racing, gdzie testują swoje umiejętności w ekstremalnych warunkach na torze.
Źródło: newsroom.toyota.co.jp