Rekordową w swojej historii liczbę samochodów Toyota sprzedała w 2015 roku. Jednocześnie okazała się drugą najpopularniejszą marką pod względem zarejestrowanych w 2015 roku samochodów osobowych. Japońska firma zawdzięcza sukces legendarnej jakości Toyot, unikalnej technologii hybrydowej, najwyższemu poziomowi obsługi klienta oraz innowacyjnym rozwiązaniom wspierającym sam proces sprzedaży.
Wirtualna rzeczywistość w salonach Toyoty
Tablety z aplikacjami zawierającymi m.in. konfigurator 3D nowego Avensisa są obecnie standardowym narzędziem prezentacji w salonach Toyoty. Ponadto klienci mogą zapoznać się z działaniem systemów bezpieczeństwa Toyota Safety Sense za pomocą okularów wirtualnej rzeczywistości.
Innowacyjna aplikacja Toyota Motor Poland w dostępna w Europie
Order tracker - opracowana przez zespół Toyoty Motor Poland aplikacja będąca elementem platformy „My Toyota” trafi do europejskiej sieci marki. Decyzję podjęła Toyota Motor Europe w uznaniu innowacyjności i funkcjonalności tego rozwiązania. Aplikacja pozwala klientowi śledzić status zamówionego samochodu.
LiveChat – bezpośredni kontakt z klientem
Toyota jako pierwsza marka motoryzacyjna w Polsce udostępniła na swojej stronie usługę LiveChat, która zapewnia bezpośredni kontakt z doradcami. Dzięki niej w ciągu kilku minut w okienku czatu można uzyskać profesjonalną pomoc przy wyborze modelu Toyoty, poznać najlepsze metody finansowania, umówić się na jazdę próbną lub zamówić indywidualną kalkulację od dilera.
Rekordowa sprzedaż
Toyota sprzedała w 2015 roku w Polsce najwięcej samochodów w swojej historii – aż 36 943 egzemplarze. Poprzedni rekord padł w 2008 roku i wyniósł 36 614 aut. W porównaniu do ubiegłego roku sprzedaż wzrosła aż o 23%. W ciągu 3 lat, tj. od 2012 roku sprzedaż samochodów Toyoty w Polsce zanotowała spektakularny wzrost o ponad 80%.
Polscy klienci Toyoty zarejestrowali w zeszłym roku 35 649 samochodów osobowych, o 14% więcej niż rok wcześniej. W ten sposób Toyota okazała się drugą najpopularniejszą marką pod względem rejestracji samochodów (dane PZPM), a jej udział w rynku wzrósł z 9,4% do 10,04%. W ciągu 3 lat Toyota zwiększyła swój udział w polskim rynku o 2,6%.
Rekord padł także w ubiegłorocznej sprzedaży aut klientom biznesowym, którzy kupili łącznie 16 019 samochodów.
Równie wielkim sukcesem zakończyła się sprzedaż używanych Toyot w sieci dealerskiej marki. Do nowych właścicieli trafiło 13 790 pojazdów.
W bieżącym roku Toyota zamierza dalej zwiększać swój udział w rynku flotowym. Przyczynią się do tego nowe generacje modeli Hilux i PROACE.
W 2015 roku Toyota kontynuowała ofensywę nowych modeli – w salonach pojawiły się Auris po szeroko zakrojonym liftingu oraz gruntownie przebudowany Avensis. Dzięki temu sprzedaż Aurisa wzrosła o ponad 1 000 egzemplarzy, zaś Avensisa o 965 aut. Ogromnym zainteresowaniem klientów cieszył się także jeden z najpopularniejszych samochodów flotowych na rynku – Yaris, którego sprzedaż wzrosła aż o 1800 egzemplarzy i wyniosła 10 110 aut.
Miniony rok przyniósł kolejny rekord sprzedaży hybryd Toyoty. Polacy kupili łącznie 3 819 tych samochodów, o 1 299 ( 51,5%) więcej niż rok wcześniej. Tradycyjnie bestsellerem okazał się hybrydowy Auris, najpopularniejszy samochód hybrydowy zarówno w Polsce, jak i w Europie. Wynik 2 689 sprzedanych egzemplarzy oznacza wzrost w stosunku do poprzedniego roku aż o 54%. Hybrydowego Yarisa wybrało 1 113 klientów, o 53% więcej niż rok wcześniej.
Zauważalnie wzrosło zainteresowanie hybrydami wśród klientów flotowych. Dobrym przykładem są firmy taksówkarskie. Hybrydowe Aurisy jeżdżą już po ulicach Warszawy, Trójmiasta, Wrocławia i Łodzi m.in. pod szyldem EcoCar. W sektorze wypożyczalni największą hybrydową flotą w Polsce dysponuje firma Avis, która poszerzyła swoją ofertę o 40 Aurisów Hybrid.
Dr Jacek Pawlak prezesem Toyota Central Europe
Centrala Toyoty w Brukseli doceniła osiągnięcia zespołu Toyota Motor Poland. Dr Jacek Pawlak objął od 1 stycznia 2016 roku stanowisko prezesa Toyota Central Europe zarządzającej operacjami Toyoty na Węgrzech, Słowacji i w Czechach. Jacek Pawlak pełni nową funkcję równolegle z zajmowanym stanowiskiem prezesa Toyota Motor Poland.
„Ten awans świadczy o docenieniu ciężkiej pracy naszego zespołu w Polsce – powiedział dr Jacek Pawlak. – 25 lat temu kiedy zaczęliśmy przygodę z Toyotą, otrzymywaliśmy wsparcie od naszych kolegów z Brukseli, Niemiec, Wielkiej Brytanii i Hiszpanii. Dziś role się odwróciły. Toyota Motor Poland jest inkubatorem innowacji. W naszym oddziale pracuje grupa wysoko wykwalifikowanych specjalistów, a nasi koledzy z innych przedstawicielstw Toyoty otrzymują teraz takie wsparcie od nas. Dlatego zrobimy wszystko, by przekazać naszą wiedzę, doświadczenie i unikalne rozwiązania zespołowi Toyota Central Europe. Mamy ambicje, by łączna sprzedaż Toyoty na tych czterech rynkach (Polska, Węgry, Czechy oraz Słowacja) była w top 3 sprzedaży naszej marki w całej Unii Europejskiej”.