Toyota rozpoczyna prawdziwą ofensywę na amerykańskim rynku. W ciągu 36 miesięcy koncern zamierza wprowadzić do sprzedaży aż 31 nowości. Nowe lub odświeżone modele pojawią się w wielu różnych segmentach – wśród samochodów osobowych, SUV-ów i terenówek oraz pick-upów.

 

Jak relacjonuje magazyn CNet, podczas corocznego spotkania świątecznego Toyoty w Detroit Bob Carter, wiceprezydent Toyota Motor North America oznajmił, że w ciągu najbliższych 36 miesięcy Toyota USA wprowadzi na rynek 31 nowości. Amerykański rynek motoryzacyjny czeka zatem średnio jedna premiera Toyoty niemal co miesiąc.

Premiera co miesiąc

To nie oznacza oczywiście wyłącznie nowych modeli, lecz zapewne również różnego rodzaju zmiany w gamie producenta, w tym nowe wersje wyposażenia czy też edycje specjalne. Już dziś wiadomo, że na tej liście znajdzie się facelifting Highlandera, Avalon i Camry z napędem 4x4, RAV4 Plug-in Hybrid oraz Lexus LC Convertible.  Jednak obok nich na pewno nie zabraknie wielu niespodzianek. Carter zapewnił dziennikarzy: „W ciągu następnego roku możecie się spodziewać 10 nowych produktów Toyoty – zarówno modeli po liftingu i produktów pochodnych, jak i nowości, które nie znajdują się obecnie w gamie modelowej”. Wynika z tego, że Toyota i Lexus zamierzają w przyszłym roku wejść w nowe segmenty na amerykańskim rynku.

Toyota mocna na amerykańskim rynku

Toyota nieustannie odświeża gamę modelową swoich obu marek i inwestuje w nowe modele, choć i bez tego nie ma problemów ze znalezieniem nabywców na swoje produkty. Od stycznia do listopada Toyota i Lexus sprzedały w Ameryce Północnej 2,1 miliona samochodów.

Jak podaje portal analityczny focus2move.com, w ciągu 11 miesięcy tego roku Amerykanie kupili 15,5 miliona nowych samochodów, o 1,1% mniej niż rok wcześniej. Według przewidywań do końca roku z salonów wyjedzie 17,23 milionów aut. Toyota jest drugą po Fordzie najpopularniejszą marką z 12,3-procentowym udziałem w rynku. Grupa Toyoty może się pochwalić trzecim wynikiem po General Motors i Ford Group i zajmuje 14% rynku.

„Rynek samochodowy ma się w tym roku świetnie” – podkreślił Carter. Początkowo przewidywano, że Amerykanie kupią w ciągu roku 16,7 miliona samochodów, ale obecne prognozy są znacznie bardziej optymistyczne. Będzie to już piąty rok z rzędu ze sprzedażą powyżej 17 milionów. Co więcej, Toyota nie spodziewa się pogorszenia koniunktury. Carter przewidywał, że choć w przyszłym roku krajowa sprzedaż może się zmniejszyć o około 300 tys. egzemplarzy, będzie to nadal jeden z najwyższych wyników w historii.

Gwałtowny rozwój gamy Toyoty w Europie

Toyota nie odpuszcza również w Europie – w tym roku na rynku pojawiło się aż 7 nowych modeli oraz kilka innych nowości. Tegoroczne premiery to Corolla hatchback, sedan i kombi, a także RAV4, Camry, GR Supra oraz kombivan Proace City w wersji dostawczej i osobowej (Verso). Oprócz tego Toyota C-HR otrzymała facelifting, a wraz z nim drugi, mocniejszy napęd hybrydowy 2.0 184 KM, zaś Yaris jest od tego roku dostępny w usportowionej wersji GR Sport. Nowością jest także Prius Plug-in Hybrid po liftingu z nowym, pięciomiejscowym wnętrzem.

W gamie Lexusa zadebiutował zupełnie nowy crossover UX, a RX i RX L przeszły facelifting. Kurację odświeżającą otrzymały także coupe RC i RC F, a na rynku pojawiła się najbardziej radykalna odmiana RC F Track Edition.

W przyszłym roku Toyota nie zwalnia tempa. Na początku roku gamę Corolli wzbogaci edycja specjalna TREK, na horyzoncie jest także usportowiona wersja Corolla GR Sport. Pojawiła się już również zapowiedź RAV4 z nowym napędem plug-in hybrid oraz elektrycznej Toyoty Proace i Proace Verso. Wiadomo też o nowej generacji Yarisa i opartym na niej czysto sportowym modelu GR Yaris, który na pewno godnie zastąpi ubiegłorocznego, limitowanego do 500 egzemplarzy Yarisa GRMN. W europejskiej gamie Lexusa pojawi się natomiast LC Convertible i elektryczny UX 300e.