Toyota RAV4 Hybrid udowodniła, że SUV może być ekonomicznym autem, zdobywając w tegorocznym teście ADAC Ecotest 5 gwiazdek i 78 na 100 punktów za niskie zużycie paliwa i niewielką emisję CO2 oraz szkodliwych substancji.
SUV-y to bardzo wygodne samochody o wielu możliwościach, które jednak nie kojarzą się z niskim zużyciem paliwa. Na szczęście są wyjątki. Podsegment hybrydowych SUV-ów, zapoczątkowany w 2004 roku przez Lexusa RX 400h, to dziś całkiem pokaźna grupa modeli. Największą popularnością cieszą się oczywiście hybrydowe auta Toyoty – w tym średniej wielkości SUV RAV4. W ubiegłym roku 85% nabywców RAV4 wybrało wersję hybrydową.
W tym roku zadebiutowała na rynku nowa generacja Toyoty RAV4 Hybrid z nowym napędem hybrydowym 2.5 o mocy 218 KM (w wersji 4x2) lub 222 KM (w odmianie 4x4). Choć jest to sporych rozmiarów rodzinne auto o podwyższonym nadwoziu i znacznych osiągach (przyspieszenie do 100 km/h w 8,1 s w wersji 4x4), jego zużycie paliwa i emisja spalin są na zaskakująco niskim poziomie. Udowodniło to niezależne badanie ADAC EcoTest, przeprowadzone przez największy niemiecki automobilklub, w którym RAV4 Hybrid zdobył 5 gwiazdek.
W opracowanym przez specjalistów ADAC teście średnie zużycie paliwa wyniosło 5,6 l/100 km i tylko 3,6 l/100 km podczas jazdy po mieście. To potwierdza oficjalne dane producenta, oparte na nowych standardowych testach WLTP, według których RAV4 Hybrid zużywa średnio od 5,5–5,9 l/100 km, w zależności od rodzaju napędu i wyposażenia.
ADAC Environmental Ranking jest organizowany od 2003 roku. Niemieccy specjaliści sprawdzają samochody na dwa sposoby – w testach laboratoryjnych i na drogach. W obu tych sprawdzianach RAV4 Hybrid wykazał się znacznie lepszymi wynikami niż inne duże SUV-y z konwencjonalnymi silnikami benzynowymi lub Diesla. RAV4 dołącza do innych modeli Toyoty, które w ADAC Ecotest zdobyły 5 gwiazdek. Są to Toyota Prius (94 na 100 punktów), Prius Plug-in Hybrid (97 punktów) i wodorowy sedan Toyota Mirai (93 punkty).