Toyota zainwestowała 600 milionów dolarów w chińskiego operatora przejazdów współdzielonych DiDi Chuxing. Obie firmy powołają spółkę joint venture, by wspólnie rozwijać technologie usług mobilnych dla samochodów połączonych w internecie oraz elektrycznych napędów. We współpracę zaangażowana jest fabryka GAC Toyota Motor Co., Ltd. (GTMC) w Guangzhou.
Współpraca Toyoty i DiDi, chińskiego odpowiednika Ubera, trwa od stycznia 2018 roku. Toyota ogłosiła wtedy rozpoczęcie prac nad systemem autonomicznych pojazdów e-Palette, które tworzą kompletny ekosystem transportu, handlu i usług. W maju 2018 roku salony Toyoty uruchomiły specjalny pakiet usług serwisowych i zarządzania flotą dla samochodów leasingowanych przez kierowców oferujących przejazdy w aplikacji DiDi. Samochody te są wyposażone w moduł TransLog Toyoty współpracujący z cyfrową platformą Mobility Services Platform (MSPF) opracowaną przez Toyotę. Dzięki MSPF kierowcy DiDi otrzymają wsparcie systemu kontroli stanu pojazdów, poprawiającego ich bezpieczeństwo.
Współpraca pozwoli Toyocie i DiDi rozszerzyć różnego rodzaju usługi internetowe dostępne dzięki MSPF, w tym zarządzanie flotą i obsługą techniczną samochodów, ubezpieczenia czy finansowanie, co przyczyni się do popularyzacji modelu biznesowego Mobility as a Service w Chinach. Toyota planuje także szeroko promować w Chinach samochody elektryczne (BEV), w szczególności ich użytkowanie w usługach mobilności takich jak car-sharing czy ride-hailing.
Decyzja ta przyspiesza rozwój coraz popularniejszego w Chinach trendu tworzenia przez producentów samochodów własnych serwisów ride-hailingowych oraz wchodzenia w bezpośrednią współpracę z firmami współdzielenia pojazdów takimi jak DiDi przy produkcji samochodów przystosowanych do tego rodzaju usług.
Podobne działania Toyota prowadzi w Europie. W kwietniu 2018 roku firma ogłosiła powołanie spółki Toyota Connected Europe (TCEU), która również zajmuje się rozwojem i przystosowaniem do lokalnego, europejskiego rynku cyfrowej platformy Toyota Mobility Services Platform, a co za tym idzie – opracowaniem nowych usług mobilności, takich jak car-sharing, współdzielenie przejazdów czy dostarczanie towarów i usług. Mająca siedzibę w Londynie firma współpracuje z Toyota Motor Europe oraz regionalnymi przedstawicielstwami koncernu i dealerami marki. Toyota Connected Europe będzie stanowiła także centrum zarządzania wielkimi bazami danych (Big Data) Toyoty w Europie.