Toyota wprowadzi do swojego magazynu w Australii pierwsze autonomiczne wózki widłowe. Sześć egzemplarzy Autopilot Tow Truck oraz jeden Autopilot Reach Truck rozpoczną pracę w 2020 roku. Pojazdy mają wbudowaną nawigację laserową i najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa czynnego.
Toyota Australia razem z Toyota Material Handling Australia i Toyota Fleet Management wprowadzają do swoich magazynów Toyota Parts & Accessories Warehouse w Altonie autonomiczne pojazdy do przewożenia i układania towarów. Wózki widłowe z serii Autopilot trafią do floty zakładu w 2020 roku.
Autonomiczny transport towarów
Nowa flota autonomicznych wózków będzie się składała z sześciu egzemplarzy Autopilot Tow Truck (TAE500) i jednego Autopilot Reach Truck (RAE160), flagowego modelu jeśli chodzi o automatyzację transportu w magazynach. Wszystkie pojazdy zostaną wyprodukowane w Szwecji przez Toyota Material Handling Europe.
Technologia autonomicznego prowadzenia Autopilot zostanie wykorzystana do transportu towarów, ciągnięcia i podnoszenia. Nowe pojazdy będą w stanie także automatycznie umieszczać towary na półkach oraz zdejmować je i dostarczać klientom. Wszystkie siedem wózków będzie mogło pracować także w trybie manualnym z kierowcą. To zwiększy elastyczność floty magazynu Toyoty w Altonie.
Nowe systemy bezpieczeństwa czynnego
Wózki podnośnikowe z serii Autopilot będą miały wbudowaną nawigację oraz najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa czynnego. Należą do nich skanery otoczenia i czujniki do wykrywania przeszkód, dzięki którym pojazd zatrzyma się w razie ryzyka kolizji, by chronić pracowników, sprzęt i infrastrukturę magazynu.
Autonomiczny pojazd z silnikiem elektrycznym
Toyota Autopilot Tow Truck TAE500 to zautomatyzowany wózek widłowy o szerokich zastosowaniach. Elektryczny pojazd jest przystosowany do pracy w środowisku, gdzie odbywa się nieustanny przepływ towarów, zgodnie z koncepcją Just in Time, jedną z głównych zasad Systemu Produkcyjnego Toyoty.
Model TAE500 jest oparty na standardowym wózku widłowym Toyoty z silnikiem elektrycznym. Wersja z autopilotem jest wyposażona w laserową nawigację i najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa. Pojazd poruszający się dzięki informacjom z czujnika laserowego zwiększa produktywność i przynosi oszczędności dzięki ograniczeniu pracy człowieka, mniejszemu ryzyku wypadków przy pracy oraz mniejszej skali uszkodzenia towaru. Pojazd może ciągnąć do 5 ton. Jest wyposażony w baterię litowo-jonową i system automatycznego ładowania.
Wodorowe wózki widłowe w Japonii
Autonomiczne wózki widłowe to kolejna pionierska technologia wprowadzana przez Toyotę do zakładów firmy. W japońskich fabrykach marki pracują już wózki widłowe zasilane wodorem. Co więcej, w fabryce Motomachi Toyota zainstalowała urządzenie do produkcji i tankowania wodoru SimpleFuel™. Stacja jest zasilana energią z zamontowanych na zakładzie paneli fotowoltaicznych. To połączenie sprawia, że produkcja wodoru odbywa się bez emisji CO2 czy szkodliwych substancji, a jedynym produktem ubocznym jest tlen.