To dobra wiadomość dla fanów japońskich klasyków. Toyota wznowi produkcję części do 3. i 4. generacji Supry. Start programu GR Heritage Parts Project osobiście ogłosił prezydent Gazoo Racing Company, Shigeki Tomoyama.
GR Heritage Parts Project
Shigeki Tomoyama przedstawił program GR Heritage Parts Project w czasie japońskiej premiery GR Supry, stojąc na tle kilku egzemplarzy aktualnej oraz przednich generacji modelu. Słowa szefa Gazoo Racing spotkały się z bardzo dobrym przyjęciem publiczności, zgromadzonej w centrum Mega Web Toyoty i składającej się głównie właścicieli Supr. Wiadomo, że części będą przeznaczone do aut oznaczonych symbolami A70 i A80, czyli 3. i 4. generacji modelu, produkowanych odpowiednio w latach 1986-1993 oraz 1992-2002. Tomoyama nie zdradził jednak pozostałych szczegółów. „Nie możemy w tej chwili powiedzieć o konkretnych częściach, ale zrobimy wszystko, by zaspokoić potrzeby właścicieli” – zapewnił.
Interesujące samochody Toyoty przez następne 100 lat
Prezydent Gazoo Racing Company w obrazowy sposób odniósł się również do gwałtownych zmian, jakim aktualnie ulega motoryzacja „Dawniej konie były używane do transportu, po czym dzięki postępowi technologii zostały zastąpione przez samochody. Jednak mimo tej cywilizacyjnej zmiany wciąż organizowane są wyścigi konne, a na całym świecie nadal są ludzie, którzy kochają konie, hodują je i na nich jeżdżą” – powiedział Shigeki Tomoyama, uspokajając fanów aut sportowych. – „Ludzkie pragnienie, by poruszać się swobodnie, szybko i pięknie jest uniwersalne… Dlatego jestem przekonany, że pomimo nadchodzących epokowych zmian w motoryzacji, związanych m.in. z autonomicznym prowadzeniem czy współdzieleniem pojazdów, sportowe samochody nie znikną. Musimy przekazać to DNA następnemu pokoleniu. Wyzwaniem dla Toyota Gazoo Racing jest tworzenie budzących fascynację samochodów przez następne 100 lat”.
Z Suprą w sercu
Jednym z aut, które znajdowały się za plecami Shigeki Tomoyamy w czasie ogłaszania programu GR Heritage Parts Project, była biała Toyota Supra z 1997 roku. Imponujący samochód z pakietem aerodynamicznym TRD i silnikiem o mocy około 600 KM należy do szefa Gazoo Racing. Zapytany o nową odsłonę modelu, Tomoyama odpowiedział, że nie zamierza pozbywać się swojego youngtimera. Przyznał jednocześnie, że GR Supra to świetne auto. Potwierdzają to zresztą cechy modelu – 340-konny silnik R6, który wytwarza 500 Nm momentu obrotowego, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,3 s, rozkład masy w proporcjach 50:50, elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu czy sztywność nadwozia większa niż w Lexusie LFA.