„Toyota Corolla jest najlepszym samochodem hybrydowym, jaki możecie w tej chwili kupić” – piszą analitycy brytyjskiego portalu WhatCar?. Co aż tak zachwyciło Brytyjczyków w najnowszej odsłonie najpopularniejszego modelu na świecie?

 

Szybko i jeszcze szybciej

Analitycy zwrócili największą uwagę na możliwości dwóch napędów hybrydowych, które trafiły pod maskę Corolli. „Toyota przewiduje, że około 90% nabywców Corolli wybierze jeden z dwóch wariantów hybrydowych i nietrudno zrozumieć dlaczego. Nawet słabsza, 1,8-litrowa konfiguracja ma przyśpieszenie wystarczające w większości sytuacji, a 2-litrowy model jest przyjemnie dynamiczny” – pisze WhatCar?.

Hybrydowa Toyota Corolla z silnikiem 1.8 bazuje na nowym, ale już sprawdzonym układzie 4. generacji, znanym z modelu Prius. Auto w takiej konfiguracji wytwarza 122 KM mocy i w wersji Hatchback rozpędza się od 0 do 100 km/h w 10,9 s. To osiągi typowe dla współczesnego kompaktu. Natomiast wersja z 2-litrową hybrydą zostawia większość konkurencji daleko w tyle. Ta zupełnie nowa jednostka w ofercie Toyoty – która w przyszłości prawdopodobnie trafi również do innych modeli – dysponuje mocą 180 KM. I powoduje, że auto może przyspieszyć do setki w naprawdę krótkim czasie, bo w 7,9 s. Nowa Corolla jest dostępna również z turbodoładowanym silnikiem benzynowym 1.2 o mocy 116 KM, który znajdziemy w wersjach Hatchback i TS Kombi albo 132-konnym motorem 1.6, zarezerwowanym dla wariantu Sedan.

Nowa platforma

Obie jednostki hybrydowe Corolli zaprojektowano dla nowej platformy Toyoty - TNGA, na której bazuje oczywiście i ten model. TNGA nie oznacza tylko nowych napędów, ale też spore zmiany w konstrukcji auta. Dzięki tej platformie Corolla Hatchback ma o 10 mm niżej położony środek ciężkości oraz nadwozie sztywniejsze o 60% w porównaniu do poprzednika, czyli Aurisa drugiej generacji. To z kolei sprawia, że samochód lepiej trzyma się drogi i prowadzi się wyjątkowo precyzyjnie. Nie bez znaczenia jest wielowahaczowe zawieszenie tylnej osi, w które wyposażono wszystkie warianty samochodu. Kiedy dołożymy do tego jeszcze osiągi 180-konnej hybrydy, auto zachowaniem na drodze zbliża się już do hot hatcha.

Superoszczędnie

„Dodajmy do tego wyjątkowo niskie zużycie paliwa oraz niewielką emisję CO2, które czynią to auto doskonałym wyborem na pojazd firmowy. Corolla Hybrid naprawdę wyróżnia się w swojej klasie” – kontynuują analitycy WhatCar?. Nie samymi osiągami człowiek żyje, a koszty eksploatacji dla świadomego użytkownika samochodu są bardzo ważne. W przypadku hybrydowej Corolli nie będzie z nimi problemu. Odmiana z motorem 1.8 zużywa średnio od 3,3 l benzyny na 100 km, a mocniejsza wersja z jednostką 2.0 od 3,7 l/100 km. Co jest naprawdę niewielką różnicą, w obliczu wzrostu mocy i wyraźnie większego przyśpieszenia. Emisję CO2 – co podkreślają redaktorzy portalu – również udało się utrzymać na niskim poziomie. W przypadku 122-konnej jednostki hybrydowej wynosi ona tylko 76–93 g/km, a mocniejsza hybryda wytwarza 85–89 g CO2 na kilometr.

Zachęcająca propozycja

„Na tę chwilę to najbardziej zachęcająca propozycja w całej hybrydowej motoryzacji” – podsumowują Brytyjczycy. Nowa Corolla zachęca napędem hybrydowym, a zwłaszcza 180-konną odmianą, która jest zupełną nowością na rynku popularnych aut hybrydowych i daje dużo bardziej intensywne wrażenia z jazdy, niż można by się spodziewać.

To jednak nie jedyne mocne strony Corolli. Wszystkie odmiany nadwoziowe – hatchback, kombi i sedan – w standardzie wyposażono w pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense 2, w tym aktywny tempomat oraz system eCall, automatycznie wzywający pomoc w razie wypadku. Nie mniej ważna jest pakowność auta. W wersji TS Kombi uśredniona pozycja przedniego fotela do oparcia kanapy jest większa o 48 mm, co daje pasażerom znacznie więcej miejsca na nogi, a na dodatek samochód dysponuje 598-litrowym bagażnikiem.