Toyota zaprezentowała nową, 6. generację modelu Hiace, osobowego vana oferowanego m.in. w Japonii, na rynkach Azji, w Afryce i Ameryce Łacińskiej. Samochód może służyć jako minibus do transportu turystów, prywatny autobus czy też furgon do przewożenia pracowników.
Nowy Hiace – nowoczesny bus
Samochód może pomieścić do 17 osób. Występuje w dwóch odmianach nadwozia – standardowej o długości 5 265 mm i wysokości 1 990 mm oraz większej, o długości 5 915 mm oraz wysokości aż 2 280 mm. Wersje wyposażenia zostały dostosowane do różnych zastosowań, w linii Commuter do transportu pracowników i użytku prywatnego oraz linię Tourism, która oferuje specjalne elementy wyposażenia i funkcje podnoszące komfort turystów. W odmianie Van została zwiększona przestrzeń bagażowa, w której wygodnie można przewozić palety. Gama napędów obejmuje silnik Diesla 2,8 l o symbolu 1GD oraz benzynowy, 3,5-litrowy oznaczony 7GR.
Nowy Hiace został zbudowany na platformie zmodernizowanej według zasad architektury TNGA, takich jak wysoka sztywność nadwozia uzyskana poprzez zastosowanie konstrukcji pierścieniowej. Nowa platforma pozwoliła poprawić komfort podróży i bezpieczeństwo. Pod względem bezpieczeństwa model spełnia wymagania testów Euro NCAP. W jego wyposażeniu znajduje się m.in. wspomaganie ruszania pod górę, system kontroli stabilności pojazdu, światła do jazdy dziennej LED i światła przeciwmgielne, a na wybranych rynkach jest oferowany z pakietem systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense.
Hiace – ponad 50 lat na rynku
Pierwsza generacja Hiace zadebiutowała w 1967 roku i od tamtej pory van stał się jednym z globalnych modeli Toyoty. W ciągu ponad 50 lat sprzedano 6,24 miliona egzemplarzy w 150 krajach. Obecnie cieszy się dużą popularnością w regionie Azji i Bliskiego Wschodu, w Afryce, Oceanii, Meksyku, Ameryce Południowej i Środkowej.
PROACE - van Toyoty w Europie
Toyota Hiace była oferowana w Polsce od 1992 roku, później jednak zastąpił ją model PROACE, który w 2013 roku został wprowadzony na europejski rynek. Samochód był oferowany przez trzy lata, bo już 2016 roku zadebiutowała druga generacja. Produkowany w fabryce TMMF w Valenciennes van już na początku został przetestowany przez Euro NCAP i uzyskał 5 gwiazdek. Auto dostępne jest w kilku wersjach osobowych Verso i dostawczych Furgon, w trzech długościach nadwozia, w tym mierzącej tylko 4,6 m odmianie Compact, podczas gdy najdłuższy PROACE na długość 5,3 m. PROACE mieści do 9 osób lub do 6,6 m3 ładunku, a standard wyposażenia rozciąga się od samochodu roboczego po luksusową odmianę pasażerską VIP. Auto można doposażyć m.in. w pakiet Toyota Safety Sense.
PROACE Verso jest dostępny z czterema silnikami Diesla o pojemnościach 1,5 l lub 2,0 l i mocach od 100 do 177 KM, zaś PROACE Furgon może być napędzany jednym z trzech silników wysokoprężnych 1,5 l lub 2,0 l o mocach od 95 do 120 KM.