Toyota i Lexus wprowadzają na amerykański rynek nowe, zaawansowane funkcje mobilne dzięki połączeniu samochodów do sieci komórkowej w standardzie 4G LTE. Nowy system powstał we współpracy z głównymi operatorami telekomunikacyjnymi w Japonii i USA – KDDI oraz AT&T.
W Toyotach i Lexusach jeszcze w tym roku
System usług mobilnych trafi do pierwszych modeli Toyoty i Lexusa jesienią 2019 roku i będzie dostępny we wszystkich 50 stanach USA. Jego działanie opiera się na opracowanej wspólnie przez Toyotę i KDDI platformie cyfrowej Global Communication Platform, dzięki której router zainstalowany w samochodzie automatycznie łączy się z dowolną lokalną siecią komórkową bez pośrednictwa roamingu. Global Communication Platform została po raz pierwszy zaprezentowana przez Toyotę i KDDI w 2016 roku.
Hotspot, ale nie tylko
Dostawcą połączenia LTE bez limitów przesyłu danych dla samochodów Toyoty i Lexusa będzie AT&T. System łączności na pokładzie samochodu będzie mógł służyć jako hotspot dla telefonów i tabletów. Wśród funkcji nowego systemu znalazło się zdalne uruchamianie samochodu, a także ogrzewania i klimatyzacji, zdalna diagnostyka samochodu do użytku jego właściciela oraz autoryzowanego serwisu, łatwe importowanie miejsc docelowych do systemu nawigacji czy usługa Safety Connect, umożliwiająca połączenie się kierowcy z centrum pomocy 24 godziny na dobę jednym przyciskiem.
AT&T i Toyota współpracują
„Samochody reprezentują najwyższy poziom urządzeń mobilnych. We współpracy z Toyotą i KDDI zapewnimy dostęp do korzyści płynących z połączenia z internetem milionom użytkowników” – powiedział Chris Penrose, prezydent IoT Solutions w AT&T. – „Nowy system łączenia samochodów pogłębi współpracę AT&T z Toyotą. Obie nasze firmy są założycielami ośrodka American Center for Mobility, służącego do testowania samochodów zautomatyzowanych i połączonych w sieci”.
System koordynacji ruchu taksówek
Toyota współpracuje z KDDI na wielu polach związanych z wykorzystaniem internetu w samochodach. Razem z Tokyo Hire-Taxi Association oba japońskie koncerny opracowują usługi taksówkarskie nowej generacji, a także nowe dynamiczne mapy, pokazujące zagęszczenie ruchu na poszczególnych pasach dróg wielopasmowych oraz informujące o przeszkodach na drodze. Wspólnie z JapanTaxi oraz Accenture Toyota i KDDI opracowały system koordynacji ruchu taksówek, który prognozuje zapotrzebowanie na usługi taksówkowe, wykorzystując dane historyczne o wykonanych usługach, big data oraz informacje o bieżącej sytuacji w mieście.