Toyota
26-11-2018
Pobierz DOC
Popularność segmentu SUV-ów wciąż rośnie i to w błyskawicznym tempie, zarówno wśród klientów indywidualnych, jak i firm. Przy okazji szaleństwa wyprzedaży rocznika i „czarnego piątku”, postanowiliśmy sprawdzić, jakie oferty znajdziemy wśród SUV-ów popularnego segmentu D. Pod uwagę wzięliśmy zarówno wersje podstawowe, jak i te mocniejsze, około 200-konne i dysponujące napędem na wszystkie koła.
W tym roku łowcy okazji na najlepszą ofertę na auto z napędem na wszystkie koła i mocnym silnikiem mogą liczyć w salonach Toyoty. Powodem jest wyprzedaż popularnego i dobrze znanego na rynku modelu RAV4, który swoją atrakcyjną cenę zawdzięcza debiutowi kolejnej, piątej już generacji. Warto podkreślić, że jest to również jedyna na rynku, dostępna w tak niskiej cenie, oszczędna hybryda z napędem na wszystkie koła – w tym z elektrycznym napędem tylnej osi. Ciekawie pod względem cen prezentują się także oferty japońskiej Mazdy na model XC-5 oraz koreańskiej konkurencji w postaci podstawowej odmiany Hyundaia Santa Fe i niemieckiej – z Grupy Volkswagena – na przednionapędowe, podstawowe i najsłabsze wersje Skody Kodiaq i Volkswagena Tiguana.
Toyota RAV4 Hybrid
Hybrydowa Toyota RAV4 wyposażona jest w silnik benzynowy o pojemności 2,5 litra, który wraz z jednostką elektryczną rozwija systemową moc 197 KM. Auto bazuje na platformie Toyoty Avensis. Ma długość 4600 mm i masę ponad 1700 kg. Do 100 km/h przyspiesza w 8,3 s i zużywa średnio 5,1 l/100 km benzyny, ponieważ jednostka benzynowa jest wspomagana przez dwie elektryczne. Druga z nich niezależnie napędza tylną oś. Jednostka benzynowa może zaś pracować w oszczędnym cyklu Atkinsona, stąd możliwość osiągnięcia wyników spalania nawet poniżej poziomu 5 l/100 km.
Toyota RAV4 Hybrid E-Four (4x4) jest dostępna w ofercie wyprzedażowej w wersji Premium z pakietem Style. Na długiej liście wyposażenia znajdują się m.in. systemy bezpieczeństwa, takie jak układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia z automatycznym hamowaniem awaryjnym i wykrywaniem pieszych, układ rozpoznawania znaków drogowych, aktywny tempomat, układ wykrywania zmęczenia kierowcy, układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu z funkcją powrotu na zadany tor jazdy oraz przednie i tylne czujniki parkowania.
W cenie pojazdu są również przednie lampy Bi-LED, automatyczna regulacja świateł głównych, przyciemniane tylne szyby, 18-calowe aluminiowe felgi i bezkluczykowy system dostępu, jak również elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika. Toyota RAV4 ma siedem poduszek powietrznych – w tym kolanową dla kierowcy i kurtyny boczne. Zarówno światła do jazdy dziennej, jak i tylne lampy wykonano w technologii LED. Pakiet Style to ponadto sporo elementów, które uatrakcyjniają wygląd nadwozia i wnętrza.
W ofercie wyprzedaży rocznika 2018 za model RAV4 zapłacimy tylko 99 900 zł. Cena dotyczy wersji wyposażenia Active z silnikiem Diesla D-4D o mocy 143 KM i 6-biegową skrzynią manualną oraz napędem na przednią oś. Najtańsza odmiana hybrydowa to bogato i wszechstronnie wyposażona wersja Premium z jednostką o mocy 197 KM, którą wyceniono na 130 900 zł. W cenniku wyprzedażowym dostępna jest już tylko jedna odmiana RAV4 Hybrid z napędem 4x4 E-Four – to wersja Premium z pakietem Style za 150 800 zł.
Skoda Kodiaq
Samochód został zbudowany na przedłużonej płycie podłogowej modelu Tiguan. Mierzy 4697 mm i może być wyposażony w silnik Diesla 2,0 o mocy 190 KM. W tym przypadku napęd przekazywany jest za pomocą automatycznej skrzyni biegów na cztery koła. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 8,7 sekundy. Na liście wyposażenia podstawowego odmiany z napędem na wszystkie koła znalazły się między innymi radio z MP3 oraz czujniki parkowania z tyłu, elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu, światła przeciwmgłowe i oświetlenie tylne w technologii LED.
Najtańsza Skoda Kodiaq ma jednak uboższe wyposażenie i 1,5-litrowy, benzynowy silnik TSI o mocy 150 KM, manualną 6-biegową skrzynię i napęd na przednią oś. Kosztuje wówczas 98 350 zł. Odmiana 190-konna z napędem wszystkie koła i silnikiem 2.0 TDI to już wydatek 144 200 zł.
Alfa Romeo Stelvio
Jedyny SUV w gamie włoskiej marki może zostać wyposażony w dwulitrowy benzynowy silnik z turbodoładowaniem o mocy dokładnie 200 KM. Napęd przekazywany jest na wszystkie koła za pośrednictwem ośmiobiegowej, automatycznej skrzyni. Samochód ma 4687 mm długości. W tej wersji silnikowej przyspiesza do setki w 7,2 s, a średnie spalanie to ok. 7 l/100 km.
Na liście wyposażenia znalazły się między innymi system awaryjnego hamowania, system ostrzegania o zbliżaniu się do poprzedzającego pojazdu, system ostrzegający przed zmianą pasa ruchu oraz sześć poduszek powietrznych. Za 6,2 tys. zł można doposażyć Stelvio w reflektory biksenonowe.
Wersja wyposażenia Business ze wspomnianym 2-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 200 KM i 8-biegową skrzynią oraz napędem na wszystkie koła kosztuje 149 900 zł.
Volkswagen Tiguan
Samochód mierzy 4486 mm długości. Pod maską może znaleźć się silnik Diesla 2.0 TDI o mocy 190 KM. Napęd przekazywany jest wówczas na cztery koła za pośrednictwem 7-stopniowej skrzyni biegów DSG. Przyspieszenie od zera do 100 km/h zajmuje w tym przypadku 7,9 s. Wyposażenie tej wersji silnikowej obejmuje między innymi reflektory główne i tylne światła w technologii LED, system automatycznego hamowania po kolizji, sygnalizację zmęczenia kierowcy, automatyczną klimatyzację i system audio z 8-calowym wyświetlaczem.
Najtańszy i przez to najatrakcyjniejszy w wyprzedażowej ofercie Tiguan z silnikiem 1.4 TSI o mocy 125 KM, 6-biegową skrzynią manualną i napędem wyłącznie na przednią oś w wyprzedaży rocznika 2018 kosztuje 85 790 zł. Jeśli zaś chcemy napędu na wszystkie koła i 2-litrowego silnika TDI o mocy 190 KM, musimy liczyć się z ceną od 153 590 zł.
Mazda CX-5
Silnik benzynowy o pojemności 2,5 litra i mocy 194 KM może rozpędzić mierzącą 4540 mm CX-5 do pierwszej setki w czasie 8 sekund. Napęd przekazywany jest przy tym na cztery koła za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni automatycznej, a średnie spalanie to 7,2 l/100 km. W wyposażeniu odmiany z mocniejszym 2.5-litrowym silnikiem jest między innymi system zapobiegający kolizjom przy małej prędkości, system monitorowania martwego pola oraz system wspomagający utrzymanie pojazdu w pasie ruchu, asystent wykrywający znużenie kierowcy, a także przednie matrycowe reflektory diodowe z systemem oświetlenia adaptacyjnego.
Najtańsza wersja Mazdy CX-5 to SkyGo z 2-litrowym silnikiem o mocy 165 KM i 6-biegową skrzynią manualną to 95 900 zł. Najtańsza wersja SkyEnergy z 2.5-litrowym, benzynowym silnikiem o mocy 194 KM, to 131 900 zł. Opisywana na wstępie wersja SkyPassion, dodatkowo wyposażona w napęd na wszystkie koła to 162 900 zł.
Audi Q5
Druga generacja tego modelu pojawiła się w 2017 roku. Niemiecki SUV ma długość 4629 mm, a pod maską mocniejszej wersji znajdziemy 2-litrowy silnik Diesla o mocy 190 KM. Samochód z taką jednostką i napędem quattro (na wszystkie koła) rozpędza się od zera do 100 km/h w czasie 9,7 s. Napęd przekazywany jest za pośrednictwem 7-biegowej przekładni automatycznej.
Cena samochodu w tej specyfikacji startuje od 192 200 zł, a na liście wyposażenia znalazły się między innymi reflektory ksenonowe z dynamiczną regulacją zasięgu, automatyczna klimatyzacja, centralny zamek sterowany falami radiowymi i system wspomagający bezpieczeństwo, wykorzystujący kamerę, który wykrywa możliwość kolizji i ostrzega kierowcę poprzez ingerencję w układ hamulcowy.
Najtańsza wersja tego samochodu – z 2-litrowym silnikiem Diesla TDI o mocy 150 KM, 6-biegową manualną skrzynią i napędem na przednią oś kosztuje 159 200 zł.
Kia Sorento
Trzecia generacja samochodu została zaprezentowana w 2014 roku i dzieli platformę z modelem Carnival. Niedawno przeszła jednak facelifting. Mierzący 4800 mm SUV może być napędzany silnikiem Diesla o pojemności 2,2 litra, generującym 200 KM i połączonym z nową 8-biegową, automatyczną skrzynią. Przyspieszenie od zera do 100 km/h zajmuje w przypadku tego auta nieco ponad 9 sekund. Na liście wyposażenia niewymagającego dopłaty znaleźć można między innymi napęd na cztery koła, system nawigacji, kamerę cofania oraz przednie i tylne czujniki parkowania.
Za słabszy, 2-litrowy silnik CRDi o mocy 185 KM – również z napędem na wszystkie koła zapłacimy 147 500 zł. Mocniejsza, 200-konna odmiana z jednostką 2.2 CRDi to wydatek 203 500 zł.
Hyundai Santa Fe
Samochód mierzy 4770 mm długości i jest napędzany silnikiem Diesla 2.2 CRDi o mocy 200 KM. Napęd przekazywany jest na cztery koła za pośrednictwem manualnej lub automatycznej skrzyni biegów. Manualna ma sześć, zaś automat – aż osiem przełożeń. Sprint do setki trwa 9,4 s. Samochód wyposażony jest między innymi w asystenta ruszania pod górę, system ostrzegania o awaryjnym hamowaniu oraz automatyczną klimatyzację dwustrefową, komputer pokładowy i światła do jazdy dziennej typu LED.
Najsłabsza wersja ze 150-konnym silnikiem 2.0 CRDi, 6-biegową skrzynią manualną i napędem na przednią oś kosztuje w promocji 139 900 zł. Jeżeli chcemy napędu na wszystkie koła i jednostki CRDi o mocy 200 KM, sprzężonej ze skrzynią automatyczną – w promocji wyprzedaży rocznika zapłacimy za nią 226 900 zł.
BMW X4
Pojazd został zbudowany w oparciu o płytę podłogową modelu X3, a jego długość to nieco ponad 4670 mm. Pod maską może się znaleźć silnik napędzany olejem napędowym o mocy 190 KM, który rozpędza tego ważącego 1900 kg SUV-a do 100 km/h w zaledwie 5,8 sekundy. Napęd przekazywany jest przy tym na cztery koła za pośrednictwem 8-biegowego automatu. Samochód w tej wersji silnikowej kosztuje w odmianie podstawowej 273 900 tys. zł. Na liście wyposażenia znalazły się między innymi czujnik kolizji, zmienny sportowy układ kierowniczy, układ kontroli zjazdu ze stoku, czujniki parkowania oraz reflektory ksenonowe z układem spryskiwaczy.
Poszukujący największej liczby koni i napędu na wszystkie koła za rozsądną cenę powinni skupić się raczej na benzynowej wersji X4 xDrive20i o mocy 184 KM z 8-biegowym automatem za 204 400 zł.