Consumer Reports opublikował nową edycję rankingów najbardziej wydajnych SUV-ów w USA. Wśród aut spalinowych najlepiej wypadają hybrydowe Toyota RAV4 oraz Lexus RX, natomiast najbardziej powściągliwa w zużywaniu energii elektrycznej jest Tesla Model X 90D. Raport opiera się na testach drogowych przeprowadzonych przez tę organizację według własnej metodologii.
Toyota RAV4 Hybrid najoszczędniejszym mniejszym SUV-em
Jak wynika z najnowszego rankingu, opublikowanego w ubiegłym tygodniu, w popularnej klasie małych SUV-ów (według amerykańskiej kategoryzacji) pierwsze miejsce zajmuje Toyota RAV4 Hybrid. Niezależne testy Consumer Reports wskazują, że model ten pokonuje średnio 31 mil na jednym galonie paliwa. Na drugim miejscu znalazł się Chevrolet Equinox z silnikiem Diesla, także z wynikiem 31 mil na galon, jednak z gorszymi parametrami w warunkach miejskich. Trzecim najoszczędniejszym autem w tym segmencie jest hybrydowy Lexus NX 300h. Na kolejnych miejscach usytuowały się Honda HR-V, Subaru Crosstrek, Honda CR-V, Mazda CX-3, Mercedes-Benz GLA i Nissan Rogue Sport.
Tesla i Lexus najbardziej ekonomiczne wśród dużych SUV-ów
W klasie średnich i dużych SUV-ów najbardziej oszczędna okazała się elektryczna Tesla Model X 90D z wynikiem aż 92 MPGe, czyli mil przejechanych na ilości energii elektrycznej, która jest ekwiwalentem galona benzyny. Wśród aut spalinowych prym w segmencie wiedzie Lexus RX 450h, który średnio pokonuje 24 mile na galon. Tuż za nim, na trzecim miejscu znalazła się Toyota Highlander Hybrid, która choć uzyskała lepszy średni wynik niż Lexus (25 mil na galon), słabiej wypada w mieście (18 MPG w porównaniu do 33 MPG w przypadku RX 450h).
Dynamiczne i oszczędne
Consumer Reports podaje także ciekawe zestawienie SUV-ów, które najkorzystniej łączą oszczędność z dynamiką. W tym rankingu SUV-y zostały podzielone aż na cztery podklasy – małe, małe luksusowe, średnie i duże. W pierwszej z nich najlepszą kombinacją osiągów i niskiego spalania także wyróżnia się Toyota RAV4 Hybrid. Tuż za nią znalazł się Chevrolet Equinox diesel, a następnie Subaru Crosstrek. Najlepszym małym SUV-em klasy premium w tej kategorii jest Lexus NX 300h, za nim Mercedes-Benz GLA 250 oraz BMW X1 xDrive28i. Segment średnich SUV-ów zdominowała Tesla Model X 90D. Silnik elektryczny rozpędza ją do 100 km/h według pomiarów Consumer Reports w zaledwie 4,9 s. Najlepszym spalinowym autem w tej podklasie jest hybrydowy Lexus RX 450h, a za nim znalazła się Toyota Highlander Hybrid. Najbardziej dynamiczne i oszczędne duże SUV-y w USA to Chevrolet Traverse, Buick Enclave i Ford Flex.