Już po raz trzeci Toyota została wyróżniona w rankingu „Change the World” magazynu Fortune – liście przedsiębiorstw, które w największym stopniu zmieniają świat na lepsze. Toyota zajęła w tym roku 31. miejsce wśród 57 przedsiębiorstw uhonorowanych przez Fortune.
Zgodnie z zasadą „doing well by doing good” (dobrze funkcjonować dzięki czynieniu dobra), w rankingu zebrano największych światowych innowatorów, którzy przyczyniają się do postępu, starając się jednocześnie rozwiązać największe problemy społeczne i środowiskowe. Warunkiem jest, aby starania te stanowiły kluczowy składnik ich strategii biznesowej. Ranking jest organizowany od 4 lat. W tym czasie Toyota była jedyną firmą motoryzacyjną, która została w nim uwzględniona więcej niż raz.
„Toyota wierzy, że roboty mogą zaoferować znacznie więcej niż tylko praca przy linii produkcyjnej; firma ta buduje i inwestuje w robotykę, aby pomóc osobom starszym i niepełnosprawnym. Stworzyła system wspomagający w chodzeniu osoby po udarze, który pozwala na nowo wyćwiczyć umiejętność chodzenia. Ostatnio Toyota zainwestowała także w izraelską firmę Intuition Robotics, której roboty przypominają osobom starszym o takich zadaniach jak wzięcie leków o właściwej porze” – uzasadniła redakcja Fortune swój wybór. Toyota rozwija także program Human Support Robots, w którym buduje roboty pomagające osobom chorym i niepełnosprawnym w wykonywaniu codziennych czynności w domu.
„Toyota jest dumna z tego, że po raz kolejny zdobyła uznanie magazynu Fortune jako firma przyczyniająca się do pozytywnych zmian” – powiedział Jim Lentz, CEO Toyota Motor North America. – „Jako jeden z największych światowych producentów samochodów, Toyota ma możliwości, aby oferować produkty i usługi, które rozszerzą koncepcję mobilności od tradycyjnych środków transportu po rozwiązania ułatwiające ludziom poruszanie się, bez względu na wyzwania, z którymi muszą się zmierzyć”.
Ranking został opracowany przez redakcję Fortune oraz partnerów – międzynarodową organizację Shared Value Initiative oraz profesora Michaela E. Portera z Harvard Business School. Firmy zostały ocenione na podstawie trzech czynników – mierzalnego wpływu społecznego, wyników biznesowych i stopnia innowacyjności.