Inżynierowie Toyota Racing Development wzięli na warsztat i profesjonalnie stuningowali kolejne auto. Tym razem wybór padł na słynne, tylnonapędowe coupé GT86. Tak powstała wyjątkowa Toyota GT86 TRD Special Edition.
Obsesja precyzyjnej jazdy
Toyota GT86 zasłynęła jako jeden z najlepiej prowadzących się samochodów. Jednak inżynierom z Toyota Racing Development to nie wystarczyło i postanowili jeszcze ulepszyć właściwości jezdne tylnonapędowego coupé. Samochód otrzymał sportowe amortyzatory Sachs, które zwiększyły pewność i precyzję prowadzenia oraz bardzo przyczepne opony Michelin Pilot Sport 4 o rozmiarze 215/40 R18, nawleczone na 18-calowe, aluminiowe felgi.
Poprawiono również wytracanie prędkości, za które w GT86 TRD Special Edition odpowiadają hamulce Brembo. Przy kołach przedniej osi zamontowano 325-milimetrowe tarcze hamulcowe i czterotłoczkowe zaciski, zaś te z tyłu auta mają 314 milimetrów średnicy i zaciski z dwoma tłoczkami. I w tej odsłonie słynne coupé Toyoty napędza sprawdzony, dwulitrowy, czterocylindrowy bokser, który dzięki swojej konstrukcji pozwala zachować nisko położony środek ciężkości i świetne wyważenie auta.
Jeszcze bardziej muskularna Toyota GT86
GT86 TRD Special Edition wyróżnia się również nadwoziem, które pomalowano czarnym lakierem Raven. Auto otrzymało specjalny body kit opracowany przez Toyota Racing Development. Uwagę zwracają jeszcze bardziej muskularne zderzaki i progi, a także bardziej rozbudowanym tylny dyfuzor. W nim osadzono dwie końcówki wydechu, opracowanego również przez Toyota Racing Development i wykończonego szczotkowanym aluminium ze symbolem TRD. Całość zwieńcza wyraźnie zaznaczony spojler w stylu duck tail. Wyjątkowy charakter samochodu zdradza również duże logo na tyle, kolorowe pasy w barwach tunera na boku nadwozia, a także niewielki znaczek TRD na przednim spojlerze.
Wyjątkowe wnętrze
Wyraźne zmiany dotknęły również wnętrze. Z czarną tapicerką kontrastują czerwone wstawki, które znajdziemy na boczkach głębokich, kubełkowych foteli, niewielkiej, ale opasłej sportowej kierownicy i podłokietnikach drzwi, a także czerwone pasy bezpieczeństwa. Przeszycia w tym kolorze znalazły się również na mieszku lewarka skrzyni biegów i dźwigni hamulca ręcznego. O pochodzeniu auta przypomina również logo TRD umieszczone na desce rozdzielczej tuż przed oczami pasażera.
Produkcję Toyoty GT86 TRD Special Edition ograniczono do jedynie 1 418 egzemplarzy, a auto wyceniono na 32 420 dolarów.