„Serious Play” – to tytuł kampanii promującej w USA nowy model Toyoty Avalon, odwołującej się do przygody i przypominającej, żeby nie traktować życia zbyt poważnie. Toyota Avalon, pełnowymiarowy sedan Toyoty, weszła na rynek z całą gamą nowoczesnych funkcji, zarządzanych zdalnie przez aplikację mobilną. Spoty reklamowe Toyoty pokazują, jak zamienić tradycyjne gry w chowanego, podchody czy gorące krzesła w ekscytującą zabawę nowymi technologiami.

 

Toyota Avalon nowym urządzeniem mobilnym

Avalon piątej generacji zadebiutował w styczniu tego roku na targach w Detroit, a kilka miesięcy później trafił do amerykańskich salonów. Dzięki nowym technologiom mobilnym nowy model to nie tylko komfortowy pojazd, ale kolejny nowoczesny gadżet, współpracujący z telefonem i smartwatchem. Na pokładzie auta znajdziemy nowy system multimedialny Toyota Entune™ 3.0, który pozwala zarządzać samochodem za pomocą aplikacji na urządzeniu mobilnym. Z jego funkcji korzystają bohaterowie spotów „Serious Play” w kolejnych grach, zabawach i wzajemnych dowcipach.

Na system Entune 3.0 składają się różnorodne usługi, które czynią z niego wszechstronne narzędzie do komunikacji z samochodem. Remote Connect pozwala zarządzać zdalnie wieloma funkcjami samochodu z dowolnego miejsca na świecie – wystarczy połączenie z siecią komórkową. Poprzez aplikację mobilną można auto otworzyć i zamknąć, uruchomić i wyłączyć silnik, ustawić klimatyzację, sprawdzić położenie samochodu na mapie, co jest szczególnie przydatne na wielkich parkingach, lub monitorować samochód, gdy użyczymy go innym osobom.

Funkcja Service Connect automatycznie zbiera informacje o stanie technicznym pojazdu i powiadamia kierowcę o potrzebie obsługi serwisowej. Dzięki tej aplikacji użytkownik ma łatwy dostęp do aktualnych i historycznych danych o pojeździe, a także o przeglądach, naprawach, zużyciu paliwa czy ilości benzyny w baku. Na życzenie użytkownika samochód może dostarczyć raport techniczny na jego własny e-mail lub do wybranego dilera.

Usługa App Suite Connect pozwala zintegrować system multimedialny w samochodzie z wieloma aplikacjami na naszym telefonie. Safety Connect zawiera funkcje ważne dla bezpieczeństwa – automatyczne wzywanie pomocy w razie wypadku, wysyłane do operatora po uruchomieniu poduszki powietrznej, a także lokalizację skradzionego samochodu oraz szybki kontakt użytkownika z centrum pomocy za pomocą systemów samochodu w razie wypadku, awarii czy braku paliwa. Funkcje te działają za pośrednictwem wbudowanego modułu łączącego się z siecią komórkową oraz GPS. Dzięki temu operator udzielający pomocy otrzymuje automatycznie informację o położeniu samochodu, co przyspiesza dotarcie na miejsce odpowiednich służb bądź lawety.

Najnowszy Avalon został zbudowany na platformie Toyota New Global Architecture i jest dostępny z dwoma rodzajami napędu – układem hybrydowym wyposażonym w silnik 2,5 l lub z 3,5-litrowym silnikiem konwencjonalnym. Flagowy sedan jest wyposażony m.in. w zawieszenie adaptacyjne o zmiennej charakterystyce (AVS), sekwencyjne kierunkowskazy, system Apple CarPlay czy Amazon Alexa.

Toyota wzmacnia gamę sedanów

Pomimo rosnącej popularności SUV-ów sedany stanowią ważną część oferty Toyoty w Stanach Zjednoczonych. Mniejszy krewniak Avalona, średniej wielkości Toyota Camry, to najpopularniejszy samochód osobowy w tym kraju. Ósma generacja Camry zadebiutowała w ubiegłym roku, umacniając dominację tego modelu na rynku sedanów w USA. Camry, podobnie jak Avalon, został zbudowany na platformie TNGA.

Toyota Camry jest dostępna w ponad 100 krajach, a jego dotychczasowa łączna sprzedaż przekroczyła 19 milionów egzemplarzy. Tym samym jest to najpopularniejszy sedan segmentów D/E na świecie. W przyszłym roku Camry zadebiutuje w salonach Europy Zachodniej i Środkowej, zwiększając gamę modeli z napędem hybrydowym na tym rynku do 8 modeli.