Nowa seria usportowionych modeli Toyoty firmowanych przez Gazoo Racing wzbogaciła się o kolejny model – coupe GT86 w wersji GR Sport.
We wrześniu 2017 roku Toyota zaprezentowała nową serię GR, opracowaną na japoński rynek we współpracy z wyczynowym zespołem Gazoo Racing. Obecnie w Japonii jest dostępnych 10 usportowionych modeli z tym znaczkiem, na trzech poziomach modyfikacji – GR Sport, GR i najmocniej tuningowany GRMN. Na europejskim rynku dotąd był dostępny tylko jeden model – Yaris GRMN, jednak z zapowiedzi Toyoty wynika, że na tym jednym hot hatchu się nie skończy.
GT86 ze znaczkiem GR Sport
Tymczasem w Japonii do serii GR dołączył właśnie kolejny model – Toyota 86 GR Sport, czyli usportowiona wersja GT86. Model jest prezentowany jako sportowy samochód do codziennej jazdy. Auto otrzymało przedni spojler, aerodynamiczne listwy progowe i 17-calowe felgi aluminiowe wykończone na czarno. Przy kołach zamontowano także hamulce Brembo z czerwonymi zaciskami. 86 GR Sport dostępny jest w trzech kolorach – Crystal Black Silica, Crystal White Pearl i Pure Red. We wnętrzu znalazła się mniejsza kierownica pokryta skórą ze srebrnymi przeszyciami i logo GR. Znaczek GR pojawił się także na przycisku startu i na tablicy rozdzielczej.
Samochód jest napędzany seryjnym, 2-litrowym silnikiem typu bokser o mocy 206 KM (152 kW) i momencie obrotowym 212 Nm. Współpracuje z nim 6-stoniowa manualna skrzynia biegów lub opcjonalny automat o 6 przełożeniach. Toyota 86 GT Sport kosztuje równowartość 34 140 dolarów.
Części od Gazoo Racing
Razem z nowym modelem Toyota wprowadziła na rynek części do tuningu GR Parts, które można dokupić do seryjnego GT86. Katalog obejmuje przedni i tylny spojler, dwa zestawy kół, wzmocnienie układu kierowniczego i tylnego zawieszenia oraz mniejszą kierownicę. Jedną z ciekawszych opcji jest limitowana edycja systemu multimedialnego z nawigacją GPS z rozwiązaniami przydatnymi na torze.
Sportowe coupe Toyoty
Toyota GT86 zadebiutowała na rynku w 2012 roku, a w 2017 roku została poddana faceliftingowi. Auto otrzymało sztywniejsze nadwozie, lepsze zawieszenie, unowocześnione wnętrze oraz lekko zmienione nadwozie, w tym światła LED. Nowością jest także tryb jazdy sportowej Track, który pozwala wyciskać z auta maksymalne osiągi bez konieczności wyłączania elektronicznych systemów stabilizacji toru jazdy oraz kontroli trakcji. GT86 jest ulubionym modelem drifterów ze względu na tylny napęd i świetne wyważenie. Coupe Toyoty rozpędza się do setki w 7,6 s z manualną skrzynią biegów i 8,2 s z automatem.