Na japoński rynek wchodzi nowy hatchback Corolla Sport. To japońska wersja europejskiego Aurisa, który został po raz pierwszy zaprezentowany na targach w Genewie.
Toyota pokazała zdjęcia nowego modelu, który trafi do japońskich salonów w sierpniu. Corolla Sport to pierwszy samochód połączony w sieci (connected car), w którym automatyczna wymiana informacji w chmurze pozwala dostarczać nowe usługi zwiększające bezpieczeństwo, komfort i wygodę użytkowania auta. Japoński Auris jest także standardowo wyposażony w pakiet Toyota Safety Sense drugiej generacji, który został rozbudowany o nowego asystenta pasa ruchu Lane Tracing Assist, układ zapobiegający zderzeniom z rowerzystami oraz ochronę pieszych zarówno w dzień, jak i w nocy.
Nadwozie i wnętrze
Kompaktowy hatchback o dynamicznej linii przeszedł milion kilometrów testów na pięciu kontynentach. Auto zostało zbudowane na platformie TNGA, która przyczyniła się do obniżenia środka ciężkości i większej sztywności nadwozia. We wnętrzu tablica rozdzielcza została umieszczona niżej niż w poprzednim modelu, a pomiędzy nowocześnie wyglądającymi zegarami znalazł się kolorowy ekran TFT komputera pokładowego o średnicy aż 7 cali. Nowością w wyposażeniu wnętrza są także nowo opracowane, sportowe fotele, zapewniające lepsze trzymanie boczne.
Napędy
Japońscy kierowcy mają do wyboru dwa napędy – układ hybrydowy czwartej generacji z silnikiem 2ZR-FXE o pojemności 1,8 l, dostarczający łączną moc 122 KM, lub silnik 1.2 Turbo o oznaczeniu 8NR-FTS z bezpośrednim wtryskiem paliwa, zapewniający maksymalną moc 116 KM. Niezależnie od wyboru napędu, Corolla Sport jest wyposażona w 10-stopniową sportową, automatyczną skrzynię sekwencyjną.
Zawieszenie
Hatchback Corolla Sport ma zawieszenie dwuwahaczowe z tyłu i kolumny MacPhersona przy przednich kołach. Nowe amortyzatory przeszły 600 testów z różnymi kombinacjami olejów i części, dzięki czemu udało się uzyskać wysoki komfort jazdy i pewne prowadzenie. Corolla Sport to pierwszy samochód Toyoty z przednim napędem i silnikiem z przodu, w którym zastosowano system aktywnego zawieszenia pojazdu o dynamicznie regulowanej charakterystyce amortyzatorów (Linear-solenoid-type AVS), który natychmiast dostosowuje siłę tłumienia do nawierzchni i warunków jazdy dla każdego koła z osobna.
Systemy bezpieczeństwa
Corolla Sport jest standardowo wyposażona w pakiet Toyota Safety Sense drugiej generacji, który rozbudowuje dotychczasowe funkcje o bardziej zaawansowany Pre-Collision System (PCS) i nowy układ Lane Tracing Assist (LTA). PCS wykrywa nie tylko poprzedzające samochody, ale także rowerzystów w świetle dziennym oraz pieszych zarówno w dzień, jak i w nocy. W przypadku wykrycia przeszkody układ samoczynnie włącza hamulce, działając w zakresie prędkości od 10 do 180 km/h. Nowy asystent pasa ruchu (Lane Tracing Assist, LTA) utrzymuje samochód po środku pasa ruchu za pośrednictwem kontroli układu kierowniczego i aktywnego tempomatu. Kiedy kierowca zboczy ze swojego pasa ruchu bez włączenia kierunkowskazu, zostaną uruchomione sygnały ostrzegawcze, a samochód automatycznie powróci na właściwy tor jazdy. Pakiet zawiera ponadto układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA), automatyczne światła drogowe (AHB) i aktywny tempomat (ACC).
Corolla Sport przeznaczona na japoński rynek jest produkowana w fabryce Tsutsumi niedaleko siedziby głównej firmy w Toyota City. Marka zamierza sprzedawać w Japonii 2300 egzemplarzy tego modelu miesięcznie.