Toyota Corolla nie odpuszcza i wciąż dominuje na globalnym rynku samochodowym. To jeden z tych modeli, na które Toyota zawsze może liczyć w walce o palmę pierwszeństwa. W tym roku japońska marka zaliczyła mocny start, sprzedając w styczniu i lutym 1,36 miliona aut (+2,9% rok do roku), o ponad 267 tys. więcej niż drugi w rankingu globalnej sprzedaży Volkswagen.

 

Jak podaje Focus2Move, najpopularniejszym samochodem na świecie po dwóch pierwszych miesiącach roku jest Toyota Corolla. Do końca lutego kupiono 192 422 egzemplarzy kompaktowej Toyoty, o 4,4% więcej rok do roku. Na drugim miejscu znalazł się pick-up Ford F-Series z wynikiem 147 487 aut (-0,4%), zaś na trzecim Volkswagen Golf (137 648 egz., +6,6%). W TOP10 pojawił się jeszcze jeden kompakt – Honda Civic (6. miejsce), a także miejski VW Polo (7. miejsce) i sedan średniej wielkości Toyota Camry, który niedługo powróci na europejskie rynki.

Tuż za podium znalazła się Toyota RAV4 – najpopularniejszy SUV na świecie, który m.in. pokonał VW Tiguana (5. miejsce), Hondę CR-V (8. miejsce) oraz zamykającego pierwszą dziesiątkę chińskiego SUV-a Havala H6.

Toyota Corolla od 1997 roku jest najpopularniejszym samochodem wszech czasów, a w 2013 roku przekroczyła 40 milinów sprzedanych egzemplarzy. Model był numerem 1 w 2017 roku z wynikiem prawie 1 225 000 aut. Ten globalny samochód jest dostępny w Europie jako sedan. Jego odpowiednikiem z nadwoziem hatchback i kombi jest na naszym kontynencie kompaktowy Auris.

Odświeżona wersja 11. generacji Corolli zadebiutowała w 2016 roku, na 50-lecie modelu. Auto otrzymało nowy design przodu i tyłu, pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense oraz zmodernizowane wnętrze z 7-calowym ekranem dotykowym systemu multimedialnego i wyświetlaczem TFT 4,2’’ między zegarami. Na gamę napędów składają się silniki benzynowe 1,33 Dual VVT-i o mocy 99 KM, sparowany z 6-stopniową skrzynią manualną, 1,6 Valvematic 132 KM dostępny ze skrzynią manualną bądź automatyczną, a także 90-konny silnik Diesla 1,4 D-4D z ręczną skrzynią z 6 przełożeniami. Najmocniejsza jednostka 1,6 rozpędza auto do 100 km/h w 10 s i zużywa średnio 6 i/100 km.