Australijska Toyota pokazała w Melbourne pełnowymiarową replikę Camry nowej generacji zbudowaną w całości z klocków Lego. Samochód stworzył Ryan McNaught przy użyciu 500 tys. elementów.
Toyota Lego
Konstrukcja waży dwie tony – jest o 400 kg cięższa od oryginalnego auta. Ryan McNaught zadbał o odwzorowanie takich szczegółów jak logotypy Toyoty, znaczek Hybrid, felgi aluminiowe czy działające światła i kierunkowskazy.
„Z wielką radością przedstawiamy nową Toyotę Camry w artystyczno-rozrywkowej wersji” – powiedział Nicolas Hogios, główny projektant Toyota Australia. – „To fantastyczne, jak szybko samochód z klocków został ukończony. Świadczy to o zaangażowaniu jego autora w ciągłe poszukiwanie i wdrażanie usprawnień – zgodnie z naszą filozofią projektowania samochodów. Ten wyjątkowy projekt powstał z charakterystyczną dla Toyoty troską o jakość, trwałość i niezawodność. Model z klocków Lego w nowatorski, interaktywny sposób eksponuje elegancki styl nowej Toyoty Camry”.
Twórca Lego Camry, Ryan McNaught o pseudonimie „The Brickman”, jest jedynym na południowej półkuli profesjonalnym twórcą z certyfikatem Lego. Na całym świecie jest ich tylko czternastu. Stworzenie repliki Toyoty Camry zajęło mu 900 godzin pracy w ciągu ośmiu tygodni. To ponad 40 razy dłużej, niż trwa budowa jednego samochodu w fabrykach Toyoty.
„Jestem bardzo podekscytowany premierą mojej najnowszej kreacji Lego, Toyoty Camry naturalnych rozmiarów, na wystawie Brickman Awesome w Melbourne. Zbudowanie jej zajęło mi dwa miesiące, zużyłem ponad 500 tys. klocków, ale jestem bardzo zadowolony z efektu. Nie mogę się doczekać, by poznać opinie widzów na jej temat. Bardzo się cieszę ze współpracy z Toyotą, która umożliwiła mi zbudowanie mojego pierwszego pełnowymiarowego samochodu z klocków Lego”.
Lexus origami
Nie jest to pierwsza próba artystycznego odwzorowania samochodu produkcji Toyoty w skali 1:1. Ponad dwa lata temu w Wielkiej Brytanii powstał wierny model Lexusa IS 300h, wykonany w stylu origami z wielu arkuszy precyzyjnie przyciętego kartonu. Co ciekawe, samochód był zdolny do jazdy – można było do niego wsiąść i poprowadzić.
Replika Lexusa IS 300h została stworzona przez ekspertów firmy Scales and Models, zajmującej się budowaniem prototypów, makiet architektonicznych i dekoracji. Był to hołd dla japońskich mistrzów rzemiosła takumi, którzy w fabrykach Lexusa angażują swoje unikalne umiejętności do tworzenia samochodów z duszą. Takumi doskonalą swoje zdolności manualne, tworząc jedną ręką figurki origami.
Nad wykonaniem Lexusa IS origami pracowało pięciu ludzi przez trzy miesiące. Zużyli 1700 arkuszy tektury o łącznej masie przekraczającej tonę. Replika hybrydowego sedana Lexusa jest autem elektrycznym – silniki zostały zamontowane bezpośrednio przy kołach z tektury.