W ubiegłym roku Toyota obchodziła 20-lecie premiery Priusa – modelu, od którego zaczęła się współczesna historia zelektryfikowanych samochodów. Od tego momentu Prius stał się ikoną ekologicznych samochodów, a japońska marka jednoznacznie kojarzy się z ekologicznym zwrotem w motoryzacji oraz innowacyjnym podejściem do redukcji emisji spalin. W ubiegłym roku Toyota zanotowała na tym polu kolejny sukces – tym razem dobre wieści pochodzą z Wielkiej Brytanii.
Jubileuszowy rok hybryd obfitował w liczne sukcesy – Toyota oferuje globalnie już 35 modeli hybrydowych, a łączna liczba hybryd tego producenta sprzedanych na świecie przekroczyła 11 milionów. W Polsce został pobity kolejny rekord – rejestracje hybryd Toyoty wzrosły aż o 70% i stanowią już 27% całkowitej liczby rejestracji nowych samochodów tej marki. Łącznie na polskie drogi wyjechało 32 000 hybryd Toyoty. To dobra wiadomość dla tych, którzy z niepokojem obserwują kolejne ataki smogu – najpopularniejszy samochód hybrydowy w Polsce, crossover Toyota C-HR Hybrid, emituje średnio tylko 82 g/km CO2.
Brytyjska organizacja Society of Motor Manufacturers and Traders podaje, że średnia emisja CO2 nowych samochodów Toyoty sprzedanych w 2017 roku w Wielkiej Brytanii była rekordowo niska. Z danych Society of Motor Manufacturers and Traders dowiadujemy się, że Toyota uzyskała rewelacyjny wynik 100 g/km przy sprzedaży 102 000 aut osobowych. Japońska marka osiągnęła nowy rekord dzięki modelom hybrydowym nowych generacji oraz większej wydajności swoich konwencjonalnych silników. To najlepszy wynik uzyskany dotąd przez Toyotę, znacznie poniżej średniej wartości dla całego rynku motoryzacyjnego, która w 2017 roku wyniosła 121.04 g/km.
W ciągu 10 lat średnia emisja samochodów Toyoty sprzedawanych co roku na Wyspach spadła o 31%. W tym czasie japoński producent konsekwentnie wprowadzał napęd hybrydowy do kolejnych segmentów. Jednocześnie wzrosła wydajność wszystkich samochodów Toyoty, zarówno hybryd, jak i aut konwencjonalnych, co przełożyło się na większą oszczędność i niższą emisję spalin.
“Nie tak dawno 100 g/km to był niedościgniony cel, który producenci pragnęli uzyskać w swoich najbardziej ekologicznych modelach. Dziś jest do dla Toyoty średni poziom emisji dla naszej całej gamy modelowej, włączając samochody z konwencjonalnymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi” – skomentował Mark Roden, dyrektor ds. operacyjnych Toyota Great Britain. – „Klienci zainteresowani ochroną środowiska i poprawą jakości powietrza zwracają się ku naszym samochodom hybrydowym, które są rozwiązaniem praktycznym, niezawodnym i atrakcyjnym. Hybrydy stanowią już prawie 45% sprzedaży Toyoty w Wielkiej Brytanii, dlatego jesteśmy przekonani, że będziemy nadal obniżać średnią emisję spalin sprzedawanych samochodów w następnych latach”.
Bardzo dobre wyniki średniej emisji CO2 uzyskały w ubiegłym roku także samochody użytkowe Toyoty oraz auta osobowe Lexusa. Przełożyło się to na rekordowo niską średnią emisję na poziomie 107,4 g/km dla całej gamy modeli koncernu Toyota w Wielkiej Brytanii. Wartość ta spadła o 30% od 2008 roku. Toyota oferuje na Wyspach siedem modeli hybrydowych z sześciu segmentów oraz bezemisyjnego sedana Mirai z silnikiem elektrycznym zasilanym wodorowymi ogniwami paliwowymi.