Toyota Corolla, najpopularniejszy samochód wszech czasów, jest globalnym modelem, produkowanym w wielu zakładach na świecie. Amerykańska odmiana powstaje m.in. w fabryce Toyoty w Mississippi. We wtorek linię produkcyjną opuści milionowa Corolla zbudowana w tym zakładzie.

 

Aaron Foster rozpoczął pracę w fabryce Toyota Mississippi 27 listopada 2007 roku. Przez 10 lat zebrał wiele wspomnień – jednym z nich jest pierwsza Corolla, która zjechała z taśmy produkcyjnej w 2011 roku. Do 2015 roku zakład opuściło 500 tys. Corolli. We wtorek 12 grudnia 1500 pracowników będzie fetowało milionową Corollę wyprodukowaną w ich fabryce.

„Taki moment sprawia, że chcesz się zatrzymać i pomyśleć o czasie, który tu spędziłeś” – skomentował Aaron. – „Podjęcie pracy w fabryce Toyoty to była świetna decyzja, nasz zakład to wspaniałe miejsce do pracy. Często słyszy się w Toyocie o szacunku do ludzi i stałym doskonaleniu. To naprawdę tak działa, nie kończy się tylko na słowach. Nasza fabryka jest przesiąknięta tymi zasadami”.

Foster pracował wcześniej dla innej marki, ale kiedy dowiedział się, że w jego okolicy powstanie zakład Toyoty, od razu postanowił się przenieść. Zaczynał jako lakiernik, teraz jest szefem zespołu inżynierii produkcji, który nadzoruje duże projekty inżynieryjne w fabryce. Do jego zadań należy także wspieranie pracowników w rozwoju i doskonaleniu umiejętności.

Przez 30 lat Toyota wyprodukowała w USA 30 milionów samochodów. Liczba Corolli sprzedanych na całym świecie przez 51 lat przekroczyła 45 milionów. Jak podaje portal focus2move.com, po 10 miesiącach 2017 roku kompaktowa Toyota jest numerem 1 pod względem światowej sprzedaży – producent dostarczył kierowcom ponad milion egzemplarzy, wyprzedzając następnego w rankingu Forda F-Series o 128 tys. Corolla jest numerem 1 pod względem rocznej sprzedaży nieprzerwanie od 2004 roku, zaś w 1997 roku zajęła niezagrożoną dotąd pozycję najpopularniejszego modelu w historii.

W ubiegłym roku, na 50-lecie modelu, zadebiutowała nowa odsłona globalnego kompaktu Toyoty – wersja po faceliftingu 11. generacji. Nowy model otrzymał unowocześnione stylistycznie nadwozie z chromowanymi listwami na przednim grillu i światłami LED z tyłu. Zmodernizowano zawieszenie i układ kierowniczy oraz dodatkowo wyciszono kabinę. We wnętrzu znalazł się nowy 7-calowy ekran dotykowy umieszczony pod taflą szkła i nowy wielofunkcyjny wyświetlacz komputera pokładowego o przekątnej 4,2 cala między zegarami. Samochód otrzymał także ulepszony system wspomagający pokonywanie podjazdów (HAC), inteligentny asystent automatycznego parkowania SIPA oraz pakiet Toyota Safety Sense złożony z 4 systemów bezpieczeństwa czynnego. Do wyboru są dwa motory benzynowe: Dual VVT-i o pojemności 1,33 l oraz Valvematic o pojemności 1,6 l oraz silnik wysokoprężny Turbo D-4D 1,4 l.