Toyota wprowadzi w 2020 roku na chiński rynek samochód elektryczny. Jednocześnie prowadzone w tym kraju studium wykonalności wdrożenia samochodów na ogniwa paliwowe zostanie rozszerzone o pojazdy komercyjne takie jak autobusy. Toyota podjęła także współpracę z Suzuki z myślą o wprowadzeniu aut elektrycznych na rynek indyjski.

Obecnie inwestycje Toyoty w elektryfikację samochodów w Chinach obejmują produkowane w tym kraju hybrydowe układy napędowe. Według szacunków firmy do końca 2017 roku chińscy klienci kupią 100 tys. egzemplarzy kompaktowych modeli Corolla Hybrid i Levin Hybrid, wyposażonych w napędy produkowane w tym kraju. Jednocześnie Toyota pracuje nad wersjami Corolli i Levina z napędem hybrydowym typu plug-in (ładowanym z gniazdka).

Wodorowe inwestycje

Niedawno Toyota Motor Engineering & Manufacturing China otworzyła stację tankowania wodoru i obecnie trwa trzyletni program testowy z wykorzystaniem dwóch egzemplarzy wodorowej Toyoty Mirai. Toyota rozszerzy projekt o komercyjne pojazdy na ogniwa paliwowe, takie jak autobusy, aby zbadać potencjalne zastosowania technologii ogniw paliwowych w Chinach.
Miejskie autobusy na ogniwa paliwowe zostały już wprowadzone do użytku w Japonii, natomiast w Stanach Zjednoczonych trwają testy wielkogabarytowej ciężarówki z tym napędem. Testy demonstracyjne Toyoty Mirai trwają w Australii, Kanadzie i Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Model ten jest sprzedawany obecnie w Japonii, USA i kilku krajach europejskich. Toyota liczy na to, że sprawdzenie praktyczności pojazdów na ogniwa paliwowe w wielu krajach w różnych warunkach przyspieszy przestawienie gospodarki, w tym motoryzacji i energetyki, na technologie wodorowe.

Platforma TNGA na chińskim rynku

Podczas targów Auto Guangzhou 2017 Toyota zapowiedziała wprowadzenie na chiński rynek drugiego samochodu zbudowanego na platformie TNGA (Toyota New Global Architecture). W połowie przyszłego roku zadebiutuje Toyota IZOA, znana na pozostałych rynkach jako Toyota C-HR. Crossover otrzyma nowo opracowany w technologii TNGA 2-litrowy silnik. Pierwszym modelem TNGA w Chinach jest nowa generacja Camry.

Współpraca Toyoty i Suzuki w Indiach

Toyota i Suzuki podpisały porozumienie w sprawie wspólnego opracowania samochodów elektrycznych na rynek indyjski, w którym Suzuki ma 50-procentowy udział. Jest to kontynuacja umowy o partnerstwie zawartej między dwoma koncernami w lutym tego roku. Elektryczne samochody Toyoty i Suzuki mają zadebiutować w Indiach około 2020 roku. Ich produkcją ma się zająć Suzuki, któremu Toyota udzieli technologicznego wsparcia. Obie firmy przeprowadzą wspólne badania nad takimi zagadnieniami jak rozbudowa sieci ładowarek, potrzeby kadrowe z uwzględnieniem szkoleń dla mechaników kompetentnych w serwisowaniu samochodów elektrycznych oraz systemów utylizacji baterii.
Indyjski rząd premiera Narendry Modiego zamierza intensywnie wspierać elektryfikację motoryzacji w tym kraju. Suzuki ogłosiło, że zbuduje fabrykę baterii litowo-jonowych w stanie Gudżarat.