Toyota
12-11-2015
Pobierz DOC
Toyota Auris i Toyota Verso zajęły pierwsze miejsce w swoich segmentach w badaniu satysfakcji kierowców z posiadanych pojazdów. Badanie przeprowadził niemiecki automobilklub ADAC. Toyota zajęła drugie miejsce w rankingu jakości serwisu, w ciągu roku awansując o jedną pozycję.
W najbardziej popularnym segmencie kompaktów pierwszą pozycję zajął Auris, zdobywając 79,1 pkt i awansując o jedno miejsce w stosunku do poprzedniego roku. Wśród vanów po raz drugi z rzędu wygrało Verso z 79,9 pkt. Z dużym uznaniem niemieckich klientów spotkał się także serwis Toyoty, który uplasował się na drugim miejscu.
Badanie ADAC objęło ponad 20 tys. wywiadów z właścicielami samochodów. Raport ocenia, które modele sprawdziły się najlepiej w życiu codziennym i którzy producenci najtrafniej spełniają oczekiwania swoich klientów. W ocenie samochodów brano pod uwagę różne czynniki, takie jak komfort, ergonomia, napęd, oszczędność, cena i wartość rezydualna, a także wizerunek marki. Autorzy raportu podkreślają, że badanie odzwierciedla hierarchię czynników właściwą dla konkretnych segmentów – na przykład cena i koszt utrzymania jest o wiele istotniejszym kryterium dla segmentu B niż dla aut sportowych.
Najwyższą jakość Toyoty i jej samochodów potwierdzają co roku liczne badania, takie jak Ranking Jakości Auto Bild oraz rankingi jakości i niezawodności TUV, Consumer Reports czy JD Power. Polscy klienci mogą liczyć na najwyższą jakość obsługi w salonach marki, co potwierdził wygrany przez Toyotę Wielki Test Salonów magazynu „Auto Świat”. Satysfakcja klientów i zaufanie, jakim cieszy się japońska marka, decydują o tym, że Toyota jest największym producentem samochodów na świecie. W Polsce samochody tej marki wybiera najwięcej klientów indywidualnych.
Ranking satysfakcji kierowców ADAC – samochody kompaktowe
Ranking satysfakcji kierowców ADAC – vany
Ranking satysfakcji kierowców ADAC – jakość serwisu
Źródła:
Ranking satysfakcji kierowców ADAC – samochody kompaktowe:
https://www.adac.de/infotestrat/autodatenbank/kundenbarometer/KundenbarometerUebersicht.aspx?kl=Untere%20Mittelklasse&jahr=2015
Ranking satysfakcji kierowców ADAC – vany:
https://www.adac.de/infotestrat/autodatenbank/kundenbarometer/KundenbarometerUebersicht.aspx?kl=Vans&jahr=2015
Ranking satysfakcji kierowców ADAC – jakość serwisu:
https://www.adac.de/infotestrat/autodatenbank/kundenbarometer/KundenbarometerUebersicht.aspx?kl=Service&jahr=2015