W ubiegłym tygodniu nowa sportowa Toyota i BMW Z4 zostały zauważone podczas testu na torze Nürburgring w Niemczech. Oba samochody były mocno zakamuflowane. Shigeki Tomoyama, prezes Toyota Gazoo Racing, potwierdził, że Supra jest testowana w Niemczech razem z bliźniaczym BMW.

 

Następca Toyoty Supry, czyli nowy duży samochód sportowy Toyoty, zadebiutuje prawdopodobnie w przyszłym roku. Shigeki Tomoyama, prezes Toyota Gazoo Racing, powiedział redakcji motor1.com, że zgodnie z oczekiwaniami wraz z nowym coupe powróci na rynek legendarna nazwa Supra oraz że samochód będzie firmowany marką Gazoo, wyczynowego oddziału Toyoty.

Toyota Supra będzie flagowym modelem sportowym marki. Podwozie i silnik zostały opracowane we współpracy z BMW, choć jednocześnie Supra i Z4 będą znacząco się różnić. Toyota otrzyma nadwozie coupe, zaś sportowe BMW będzie roadsterem z materiałowym dachem. Nowa Supra prawdopodobnie będzie oferowana z napędem hybrydowym o dużej mocy oraz silnikiem benzynowym. Moc Z4 będzie porównywalna z BMW M3, M4 czy Porsche 911. Nadwozie obu modeli zostało zaprojektowane w sposób charakterystyczny dla każdej marki.

„Supra będzie czysto sportowym samochodem” – powiedział Shigeki Tomoyama. – „Na początek musieliśmy wziąć pod uwagę oczekiwania naszych wieloletnich fanów. Poprzednia generacja Supry miała 6-cylindrowy rzędowy silnik, dwie turbosprężarki i tylny napęd. To były ważne wyróżniki tego samochodu”. Ostatnia do tej pory generacja Supry była produkowana do 2002 roku, ale jej wyprofilowane nadwozie, świetna charakterystyka prowadzenia i ogromne możliwości tuningu zapewniły jej na całym świecie sporą grupę lojalnych fanów.

Prezes Toyota Gazoo Racing powiedział także, że Supra będzie wyważona w proporcji 50:50 na przód i tył, ale nie podał żadnych informacji na temat masy samochodu czy napędu hybrydowego. Wyraził przy tym opinię, że technologia hybrydowa będzie konieczna w samochodach sportowych przyszłości – zarówno ze względu na obniżenie zużycia paliwa, jak i zwiększenie osiągów. Dodał, że Akio Toyoda, prezydent Toyoty, wypróbował nowy model i zgłosił swoje uwagi dotyczące zawieszenia. Toyoda jest zapalonym kierowcą wyścigowym i rajdowym oraz wielkim fanem sportowych aut. Powrót marki do sportowych modeli jest w dużej mierze jego zasługą.

Toyota Gazoo Racing to wyczynowa marka Toyoty, obecna w rajdach i wyścigach na całym świecie. Zespoły w barwach Gazoo Racing startują m.in. w WRC, WEC i w Rajdzie Dakar. Drugą gałęzią działalności jest opracowywanie modeli sportowych i pakietów do tuningu do samochodów Toyoty. Inżynierowie Gazoo Racing uczestniczyli m.in. przy opracowaniu hot hatcha Yaris GRMN (skrót od Gazoo Racing meister of Nürburgring). Niedawno japoński oddział Toyoty zaprezentował także serię GR specjalnych, usportowionych wersji modeli marki dostępnych na tym rynku. Gazoo Racing opracuje m.in. dedykowane części do tuningu Supry, czerpiąc z doświadczenia firmy w wyścigach.