Parkers, brytyjski portal udzielający porad w zakresie kupowania, posiadania i sprzedawania samochodów, ogłosił Toyotę C-HR Nowym Samochodem Roku. Auto wygrało również w kategorii Mały Samochód Rodzinny. Wyniki odwzorowują preferencje 2,9 miliona użytkowników portalu. Sędziowie docenili samochód za „ekscytującą jazdę, futurystyczny, lecz praktyczny wygląd, ekonomiczne wersje silnikowe i długą, pięcioletnią gwarancję”.

Przedstawicieli Parkers ujęła, jak sami to określili „przykuwająca wzrok stylistyka” nowego crossovera Toyoty. Nietrudno zauważyć, że na tle konkurentów auto wyróżnia się niekonwencjonalnym wyglądem. A mówimy przecież o samochodzie, który wygrał też w kategorii Mały Samochód Rodzinny. Co rzadko spotykane w świecie motoryzacji, w seryjnym aucie projektantom udało się zachować sylwetkę bardzo zbliżoną do tej, którą prezentowała wersja koncepcyjna.

Brytyjczycy docenili również dobre wykonanie wnętrza, zaprojektowanego zgodnie z nową koncepcją stylistyczną Sensual Tech. Jego wykończenie nawiązuje do odważnej stylistyki nadwozia. Uwagę zwraca przede wszystkim charakterystyczna listwa, rozciągająca się od boków drzwi przez całą deskę rozdzielczą. Uroku wnętrzu dodaje również estetyczne podświetlenie kabiny. Podróżowanie w środku crossovera Toyoty może dodatkowo umilić bogate wyposażenie. Znajdziemy w nim m.in. rozbudowany system multimedialny Toyota Touch 2, automatyczną klimatyzację dwustrefową z technologią nanoe, poprawiającą jakość powietrza, czy system audio JBL z ośmioma głośnikami i subwooferem.

Toyota C-HR to nie tylko niepowtarzalna stylistyka i komfortowe wnętrze. Już od najniższej wersji wyposażeniowej auto dysponuje systemami bezpieczeństwa czynnego w pakiecie Toyota Safety Sense. Zestaw składa się z układu wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia z systemem wykrywania pieszych i ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu z funkcją powrotu na zadany tor jazdy, a także automatycznych świateł drogowych i aktywnego tempomatu. Samochód może być też wyposażony w ułatwiające parkowanie czujniki z przodu i z tyłu czy kamerę cofania.

Uwagę przedstawicieli portalu zwróciły również oszczędne silniki, jakimi dysponuje Toyota C-HR. W wersji Hybrid zastosowano najnowszy hybrydowy układ napędowy o łącznej mocy 122 KM, który znajdziemy również w nowym Priusie. Współpracuje on z bezstopniową skrzynią biegów E-CVT. W takiej konfiguracji auto potrafi uzyskać średnie spalanie na niskim poziomie 3,6 l. Crossovera Toyoty można mieć również z benzynową jednostką 1.2 Turbo o mocy 116 KM, współpracującą z sześciostopniową, manualną skrzynią biegów lub przekładnią bezstopniową.

Układ napędowy nie jest jedynym elementem, który łączy Toyotę C-HR z legendarną hybrydą tej marki. Oba auta bazują na tej samej, nowej platformie TNGA (Toyota New Global Architecture). Zapewnia ona nadwoziu większą sztywność, niższe umieszczenie środka ciężkości, a w połączeniu z wielowahaczowym zawieszeniem z tyłu daje lepsze właściwości jezdne. Podkreślili to również przedstawiciele Parkers, mówiąc, że auto zapewnia „ekscytującą jazdę”.