Po 13 latach przerwy Toyota wznawia sprzedaż Hiluxa w Japonii. Równocześnie na japońskim rynku debiutują odświeżony Land Cruiser Prado i FJ Cruiser w specjalnej wersji Final Edition.

Od wejścia na rynek w 1968 r., Hilux trafił do salonów Toyoty w około 180 krajach i regionach na całym świecie. Auto osiągnęło taką popularność, że jego sprzedaż do tej pory wyniosła łącznie 17,3 mln egzemplarzy. Chociaż sprzedaż w Japonii zakończono w 2004 roku, do dzisiaj około 9 tys. kierowców porusza się po drogach i bezdrożach kraju kwitnącej wiśni właśnie tym modelem, wykorzystywanym często jako niezawodne narzędzie do pracy. Przedstawiciele Toyoty zauważyli zapotrzebowanie na Hiluxa na tym rynku. Jak stwierdził główny inżynier i menadżer rozwoju produktu, Masahiko Maeda: „Wiele osób domagało się jego powrotu, dlatego postanowiliśmy w odpowiedni sposób odpowiedzieć na potrzeby ich i klientów o podobnych preferencjach”.

Źródłem napędu legendarnego pick-upa jest, podobnie jak przypadku aut dostępnych w Europie, silnik Diesla o pojemności 2,4 litra. Jednostka charakteryzuje się dużą elastycznością i może poszczycić się spalaniem na poziomie 8,5 l/100 km. W czasie jazdy po utwardzonych drogach auto korzysta z napędu na jedną oś, co zapewnia niższe zużycie paliwa i cichszą jazdę. Jednak kiedy trzeba zmierzyć się z trudnym terenem, z pomocą przychodzi napęd na cztery koła, włączany jednym ruchem pokrętła umieszczonego na konsoli centralnej. Jednak Hilux to nie tylko słynąca z wytrzymałości terenówka. Auto wyposażono w zaawansowane systemy elektroniczne, jak wchodzące w skład pakietu Toyota Safety Sense układy wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia z systemem wykrywania pieszych oraz ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu.

Kolejną nowością na japońskim rynku jest odświeżony Land Cruiser Prado. Auto poddano wielu istotnym zmianom. Nowy kształt maski poprawia widoczność z wnętrza, zaś światła LED stały się standardem. Auto porusza się na kołach z 19-calowymi, aluminiowymi felgami. Pojazd w ruch wprawia napęd na cztery koła z tylnym dyferencjałem Torsen o ograniczonym uślizgu. Kierowca może wybrać jeden z pięciu trybów jazdy: Normal, Eco, Comfort, Sport S i Sport S+. W tym modelu również znajdziemy układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia z systemem wykrywania pieszych, a także układ monitorujący martwe pole.

Już w krótce japońscy klienci będą mogli zakupić Toyotę FJ Cruiser w specjalnej wersji Final Edition. Auto wyróżnia się nadwoziem, obiciem foteli i wykończeniem konsoli centralnej w beżowym kolorze. Jego wygląd uatrakcyjniono dodatkowymi czarnymi wstawkami na zewnątrz i we wnętrzu, bocznymi stopniami i 20-calowymi, aluminiowymi felgami.

Oficjalna sprzedaż Toyoty Hilux i Land Cruiser Prado w japońskich salonach rozpoczęła się 12 września, zaś od 16 października będzie można kupić FJ Cruisera Final Edition. Plany sprzedażowe producenta dla tego rynku zakładają sprzedaż 2 tys. Hiluxów rocznie oraz 1 800 Land Cruiserów Pardo i 200 FJ Cruiserów miesięcznie.