Fabryka Toyota Motor Manufacturing, Kentucky, Inc., (TMMK) rozpoczęła produkcję Toyoty Camry 8. generacji. Nowa Camry zadebiutowała na targach w Detroit w styczniu 2017 roku. Model jest produkowany od 1982 roku, a od 15 lat jest najlepiej sprzedającym się samochodem osobowym w USA.
Toyota Camry 2018 to pierwszy samochód produkowany w Ameryce Północnej, zbudowany na nowej platformie TNGA (Toyota New Global Architecture). Jest ona elementem nowej globalnej strategii Toyoty, obejmującej usprawnienie projektowania i produkcji samochodów oraz organizacji fabryk. Dzięki TNGA samochody zyskują lepsze osiągi, niższe spalanie, pewniejsze prowadzenie i większą stabilność oraz odporność na zderzenia. Amerykanie mieli już okazję zapoznać się z tą architekturą dzięki nowemu Priusowi oraz crossoverowi C-HR.
Najlepsza Camry w historii
Toyota Camry 8. generacji zwróciła uwagę Ameryki zupełnie nowym podejściem do stylistyki, która jest teraz znacznie bardziej sportowa i odważna niż poprzednie modele. Dzięki platformie TNGA model zyskał bardziej opływową sylwetkę, niżej położony środek ciężkości, i sztywniejsze nadwozie, które przyczynia się do stabilniejszej jazdy. Nowa gama napędów obejmuje 3,5-litrowy silnik V6 z systemem D-4S oraz 2.5-litrowy 4-cylindrowy silnik rzędowy współpracujący z nową 8-stopniową automatyczną skrzynią Direct-Shift. Wersja hybrydowa otrzymała nową generację napędu Toyota Hybrid System. Pakiet Toyota Safety Sense w rozbudowanej wersji opartej na technologii radarowej jest dostępny w standardzie. Auto trafi do salonów pod koniec lata.
Modernizacja TNGA w fabryce Toyoty w Kentucky
Toyota Motor Manufacturing Kentucky zatrudniła do produkcji nowej Camry dodatkowych 700 osób, zwiększając zespół do ponad 8000 pracowników. Jest to największa fabryka Toyoty na świecie, która w ciągu 31 lat istnienia wyprodukowała ponad 11 milionów samochodów, w tym 8 milionów egzemplarzy Camry.
„Premiera nowej generacji Camry to ważny moment dla Toyoty w Ameryce, który zwiększa zaangażowanie firmy w stanie Kentucky” – powiedział Wil James, prezydent TMMK. – „Nasza fabryka jest pierwszym zakładem Toyoty w Ameryce Północnej, który rozpoczyna produkcję w systemie TNGA. Dzięki temu nasi pracownicy zyskają nowe, unikalne umiejętności”.
Inwestycje mające na celu dostosowanie zakładu do nowego systemu TNGA wyniosły 1,33 miliarda dolarów. TNGA tworzy bardziej elastyczne środowisko pracy – linie produkcyjne są budowane z modułowych elementów, które można łatwo przesuwać i wymieniać. To znacznie usprawnia wprowadzanie modyfikacji na linii produkcyjnej, co przekłada się na łatwe modyfikowanie specyfikacji samochodów. Dzięki temu Toyota może szybko reagować na potrzeby rynku i częściej oraz taniej wprowadzać aktualizacje do modelu.
Toyota inwestuje w USA od 60 lat
Od 1986 roku Toyota zainwestowała w fabrykę TMMK 7 miliardów dolarów, zaś nakłady przeznaczone na całą działalność firmy w USA w ciągu 60 lat to 22 miliardy dolarów. W ciągu najbliższych pięciu lat firma przeprowadzi w USA dalsze inwestycje warte 10 miliardów dolarów, polegające głównie na wdrażaniu architektury TNGA do kolejnych zakładów.
W 2016 roku TMMK wyprodukowała ponad 500 tys. egzemplarzy modeli Camry, Camry Hybrid, Avalon, Avalon Hybrid i Lexus ES 350, co stanowi ¼ całkowitej produkcji Toyoty w Ameryce Północnej. Niedawne badanie Center for Automotive Research pokazuje, że dzięki działalności Toyota Kentucky powstało 30 tys. miejsc pracy w całym kraju (bezpośrednio oraz pośrednio). Fabryka współpracuje z ponad 100 dostawcami z wielu stron świata.