Toyota uzyskała w 2016 roku w USA 1540 patentów – więcej niż pozostali producenci samochodów. Tak wynika z raportu “Top 300 Organizations Granted U.S. Patents in 2016” opublikowanego przez Intellectual Property Owners Association (IPO).

Japoński producent znalazł się na pierwszym miejscu w branży już po raz trzeci z rzędu. Toyota jest też jedynym producentem samochodów, który należy do pierwszej dwudziestki najbardziej aktywnych firm na polu innowacji w USA. Firma znalazła się w czołówce m.in. obok Apple, Google, IBM i Microsoft.

„Firmy z branży motoryzacyjnej stopniowo przekształcają się w dostawców szeroko pojętych rozwiązań w dziedzinie mobilności. Toyota w największym stopniu demonstruje innowacyjność w tym zakresie, pracując nad różnorodnymi technologiami przyszłości” – skomentował Jeff Makarewicz, wiceprezydent Toyota Motor North America Research & Development.

Toyota prowadzi badania równocześnie w wielu dziedzinach, których celem jest zwiększenie mobilności ludzi, także tych, którzy dziś muszą się liczyć z ograniczeniami pod tym względem – starszych, chorych, niepełnosprawnych oraz osób niepełnoletnich. Firma pracuje nad samochodami autonomicznymi, technologią łączenia samochodów w sieci oraz systemami wspierającymi kierowcę w bezpiecznej jeździe, wykorzystującymi sztuczną inteligencję. Równocześnie Toyota opracowuje kolejne generacje robotów domowych, które pomagają osobom starszym i chorym w codziennym funkcjonowaniu w domu.

Bardzo ważnym obszarem badań Toyoty są alternatywne napędy. Firma, która jako pierwsza wprowadziła na rynek samochód hybrydowy, rozwija samochody napędzane wodorowymi ogniwami paliwowymi, samochody elektryczne i hybrydy plug-in, jednocześnie stale udoskonalając swoją wizytówkę – pełny napęd hybrydowy szeregowo-równoległy, który nie wymaga ładowania akumulatorów z zewnętrznej sieci, a mimo to umożliwia wykorzystywanie samego silnika elektrycznego podczas jazdy po mieście nawet przez 70 procent czasu jazdy.

Aby usprawnić komunikację w mieście i zmniejszyć skażenie powietrza, Toyota wprowadziła na rynek autobusy miejskie napędzane wodorowymi ogniwami paliwowymi oraz opracowała kompleksowy system komunikacji miejskiej, w którym sieć autobusów, pociągów i metra uzupełniają i-Roady – wąskie i zwinne pojazdy elektryczne wynajmowane na minuty. Specjalna aplikacja Ha:mo umożliwia zaplanowanie optymalnego sposobu poruszania się po mieście komunikacją miejską oraz zarezerwowanie i-Roada, który pozwoli szybko dotrzeć do celu z przystanku lub stacji.