Toyota Motor Corporation i General Motors Co. w najbliższych latach zwiększą swój udział w amerykańskim rynku motoryzacyjnym. Tak wynika z analizy Car Wars 2018-2021 przeprowadzonej przez Bank of America Merrill Lynch. Według prognoz analityków w Wall Street oba koncerny będą miały w nadchodzących 4 latach najbardziej odmłodzone gamy modeli, co zwiększy ich szanse na zyskanie nowych klientów.

W aktualnej edycji corocznego raportu Bank of America, 85% modeli Toyoty na lata 2018-2021 otrzyma nowe generacje lub wersje po faceliftingu. W przypadku General Motors będzie to 84% gamy koncernu. Ford odświeży 83% swojej oferty w USA.

Wśród ostatnich nowości Toyoty znajdują się RAV4, Prius oraz Camry – pełnowymiarowy sedan jest od 15 lat najpopularniejszym samochodem osobowym Ameryki. Wraz z nowymi generacjami Toyota wprowadzi do 2020 roku do swoich modeli nowe platformy TNGA, które usprawniają proces produkcji i obniżają koszty przy znaczącej poprawie jakości samochodów.

„Zazwyczaj producenci, którzy mają najnowszą gamę modeli, zwiększają udział w rynku” – skomentował John Murphy, starszy analityk Bank of America Merrill Lynch. Murphy przewiduje, że Ford i Honda utrzymają swój udział w rynku w 2020 roku w porównaniu do 2016, natomiast Fiat Chrysler, Nissan, oraz marki koreańskie i europejskie prawdopodobnie nie utrzymają swojej pozycji w USA. Ostatecznie wyniki producentów będą zależały także od wielkości amerykańskiego rynku.

Bank of America Merrill Lynch przewiduje, że w tym roku Amerykanie kupią 17,9 mln samochodów. Jeśli poziom sprzedaży z pierwszych 4 miesięcy roku pozostanie na tym samym poziomie do końca roku, całkowita sprzedaż wyniesie 17,1 mln. W zeszłym roku sprzedaż samochodów w USA wyniosła rekordowe 17,47 mln aut. Zdaniem Johna Murphy’ego w połowie lat 20. XXI wieku amerykańscy klienci będą kupowali 13-14 milionów aut rocznie. Przyczyną przewidywanego spadku jest obecny boom na samochody w leasingu, które za kilka lat trafią na rynek wtórny. W 2019 roku pojawi się ich rekordowa liczba – niemal 5 milionów poleasingowych aut będzie konkurowało z nowymi samochodami. W ubiegłym roku niemal 30 procent sprzedaży nowych pojazdów zostało sfinansowane w leasingu, o 10 procent więcej niż wyniósł poprzedni rekord.

Źródło: detroitnews.com