Toyota Camry 8. generacji, flagowy amerykański sedan marki zbudowany na nowej platformie TNGA, będzie dostępny także w Japonii i Australii. Między amerykańską a japońską wersją będą tylko nieznaczne różnice wizualne, obejmujące przednie zderzaki i światła z przodu i z tyłu. Różnice te stały się większe, kiedy swoje trzy grosze do stylistyki auta dorzuciły dwie należące do Toyoty firmy tuningowe – TRD i Modellista.
Zgodnie ze sportowym charakterem firmy TRD, na jej pakiet składa się przedni dolny spojler ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej i duże pięcioramienne felgi aluminiowe. Modellista postawiła na prestiżowy wygląd, dodając wieloramienne felgi aluminiowe i elegancki przedni błotnik. Camry jest dostępna w wersji dwukolorowej, z dachem w innym odcieniu niż reszta karoserii. Ten zabieg przyciągnął uwagę widzów na targach w Detroit 2017, gdzie nowa Camry miała swój debiut.
Toyota Camry to duży rodzinny sedan, który na pierwszy rzut oka nie kojarzy się ze sportem. Nic bardziej mylnego – model ten jest jednym z głównych pretendentów do tytułu mistrza w serii NASCAR. To za sprawą Kyle’a Busha, mistrza NASCAR Cup Series 2015 roku, który w ostatni weekend wygrał Monster Energy NASCAR All-Star Race. Wyścigowa Camry zbudowana na bazie nowej 8. generacji modelu powstała we współpracy z Toyota Racing Development (TRD), Joe Gibbs Racing i Furniture Row Racing.
Camry jest najpopularniejszym samochodem osobowym w USA. Nowa generacja powstała na platformie GA-K z rodziny TNGA. Jest to już trzeci model po Priusie 4. generacji i crossoverze C-HR zbudowany w nowej architekturze. Gama napędów obejmuje 3,5-litrowy silnik V6 z wtryskiem paliwa D-S4 oraz 2,5-litrowy silnik benzynowy nowej generacji, który może być sparowany z automatyczną 8-stopniową przekładnią Direct-Shift lub wchodzić w skład nowego napędu hybrydowego THS II.
4-cylindrowy silnik 2,5 l o nazwie Dynamic Force Engine zbudowany w architekturze TNGA łączy większą wydajność (na poziomie 40 procent) i lepsze osiągi z niższym zużyciem paliwa i emisją spalin. Jednostka wykorzystuje najnowszy układ zmiennych faz rozrządu Variable Valve-Timing-intelligent Electric (VVT-iE). Współpracująca z nim skrzynia biegów Direct Shift-8AT także została opracowana zgodnie z koncepcją TNGA. Zmiana przełożeń odbywa się szybciej i bardziej precyzyjnie przy ograniczeniu strat energii. Silnik 2.5 we współpracy z napędem hybrydowym zwiększa swoją wydajność do 41 procent. W tym układzie jednostka współpracuje z silnikami elektrycznymi za pośrednictwem nowej bezstopniowej przekładni planetarnej CVT, która oferuje sekwencyjną zmianę biegów w trybie Sport.