Toyota
06-05-2017
Pobierz DOC
Brytyjski portal Auto Trader opublikował dane z kwietnia, z których wynika, że używane Priusy najkrócej czekają na zmianę właściciela. Średnio sprzedaż Priusa z 2014 roku zajmowała osobom zamieszczającym ogłoszenia na tym portalu 14 dni.
„2017 rok jest jak dotąd bardzo dobry dla Toyoty” – powiedziała Karolina Edwards-Smajda, dyrektor ds. sprzedaży i produktów konsumenckich Auto Trader. – „Zarówno Prius, jak i Yaris mają bardzo dobrą reputację jako auta niezawodne i oszczędne, co powoduje duże zainteresowanie tymi modelami na rynku wtórnym i sprawia, że oba samochody są dobrą inwestycją dla pośredników”.
Drugim najszybciej sprzedającym się modelem w ubiegłym miesiącu był Mercedes-Benz GLA z silnikiem Diesla z 2016 roku, który czekał na nabywcę średnio 15 dni. Na trzecim miejscu znalazł się Ford Mondeo hatchback z silnikiem benzynowym, także z ubiegłego roku, z wynikiem 16 dni. Toyota Yaris także szybko znajduje nowego właściciela – benzynowy model z 2012 roku średnio sprzedaje się po 19 dniach.
Dane opublikowane przez Auto Trader są potwierdzeniem utrzymującej się od lat tendencji, zarówno w Polsce, jak i w całej Europie, zwiększającego się zainteresowania kierowców samochodami hybrydowymi. Popularność hybryd rośnie zarówno na rynku nowych samochodów, jak i używanych. W pierwszym kwartale tego roku sprzedaż hybryd Toyoty w Europie wzrosła o 50% w stosunku do tego samego okresu 2016 roku i wyniosła 269 000 samochodów. Najpopularniejszym modelem hybrydowym w 2017 roku jest Toyota C-HR Hybrid, a w pierwszej trójce znalazły się także Yaris Hybrid i Auris Hybrid. W skali globalnej najpopularniejszym modelem hybrydowym jest Prius, którego łączna sprzedaż po 20 latach obecności na rynku zbliża się do 4 milionów aut.
Prius to pierwszy masowo produkowany samochód hybrydowy na świecie. Trzecia generacja modelu była dostępna w sprzedaży od 2009 do 2015 roku i ugruntowała jego pozycję ikony hybryd. W grudniu 2015 roku ruszyła produkcja Priusa czwartej generacji, która wprowadziła do modelu rewolucyjne zmiany. Pojazd został zbudowany na bazie nowej płyty podłogowej TNGA, skonstruowanej według nowej, modułowej architektury. Na bazie tej samej koncepcji powstał oszczędniejszy o 15% od poprzednika napęd hybrydowy, dzięki któremu Prius spala średnio 3,3 l/100 km benzyny. Jedną z wielu innowacji zastosowanych w tym napędzie jest silnik 1,8 l o sprawności cieplnej na poziomie 40% – co jest wyjątkowo dobrym wynikiem dla silników benzynowych.