Toyota opracowała łódź rekreacyjną z równoległym napędem hybrydowym. W okresie od lipca 2018 do marca 2021 roku firma przeprowadzi we współpracy z rządem metropolitalnym Tokio studium wykonalności modelu. W ramach testów zostaną sprawdzone przydatność i komfort użytkowania nowego jachtu w różnych zastosowaniach.
Toyota bezpłatnie wypożyczy władzom Tokio hybrydową łódź PONAM-28V do przeprowadzenia 3-letniego testu. Jacht posłuży do utrzymywania w dobrym stanie przystani i innych obiektów w porcie. Ponadto w ramach organizacji Igrzysk Olimpijskich i Paraolimpijskich w Tokio w 2020 roku nowa łódź Toyoty będzie wykorzystywana przez odpowiednie służby jako środek transportu do nadzorowania Zatoki Tokijskiej. Hybrydowy PONAM-28V będzie używany także do wycieczek po kanałach tokijskiego portu dla turystów i mieszkańców miasta. Władze Tokio będą przekazywały Toyocie informacje o przebiegu testu, na podstawie których producent oceni osiągi, komfort użytkowania nowego modelu i udoskonalenia względem będącej aktualnie w sprzedaży łodzi PONAM-28V z konwencjonalnym napędem spalinowym.
Wprowadzając do jachtu równoległy napęd hybrydowy z silnikiem spalinowym i elektrycznym, Toyota chce ograniczyć emisję spalin, zużycie paliwa i poziom hałasu, jednocześnie zapewniając użytkownikom wymagany zasięg. Hybrydowa Toyota PONAM-28V może poruszać się na samym silniku elektrycznym. Napęd składa się z silnika spalinowego o mocy 260 KM przy 3600 obr./min. i silnika elektrycznego o mocy 49 KM, zasilanego baterią litowo-jonową o pojemności 11 kWh. Dotychczas Toyota wprowadziła na rynek trzy jachty napędzane silnikiem spalinowym – PONAM-35, PONAM-31 i PONAM-28V o długości odpowiednio 35, 31 i 28 stóp.