Po przebiegających w atmosferze zaciętej rywalizacji testach na bezdrożach i drogach antypodów, złożone z ekspertów jury najważniejszego na australijskim rynku off-road magazynu 4x4 Australia przyznało tytuł 2017 4x4 of the Year Toyocie Land Cruiser 79 Double Cab GXL.

Próby pojazdów kandydujących do tytułu samochodu terenowego roku przeprowadzono na poligonie Rob Emmins’ 4x4 Training and Proving Ground koło Melbourne oraz w trudnym i zróżnicowanym terenie w górach stanu Wiktoria w południowo-wschodniej części kontynentu.

Następnie ośmiu doświadczonych sędziów przeanalizowało cechy zakwalifikowanych do finału samochodów pod kątem szeregu kryteriów, takich jak: wartość w stosunku do ceny, nowe rozwiązania i funkcje, jakość projektu i wykonania, praktyczność w warunkach australijskich (w tym dostępność dodatkowych akcesoriów) oraz dzielność terenowa i funkcjonalność.

Wśród modeli, które pokonała Toyota Land Cruiser 79 Double Cab GXL były Volkswagen Amarok V6, Mitsubishi Pajero Sport, Mercedes-Benz G300, Holden Colorado, Holden Trailblazer (Holden to australijska marka General Motors) i Haval H9 (pierwszy w historii chiński kandydat do nagrody). Ponieważ w konkursie mogą brać udział tylko nowe modele lub auta, które w ciągu minionego roku przeszły istotną modernizację, nie uwzględniono w nim bardzo popularnej w Australii Toyoty Hilux.

Toyota Land Cruiser 79 Double Cab GXL to bardzo praktyczny – szczególnie w australijskich warunkach – pięcioosobowy pickup z napędem na cztery koła. Samochód wyposażony jest w turbodoładowany, wysokoprężny silnik V8 o pojemności skokowej 4,5 l i mocy 151 kW (205 KM) przy 3400 obr./min oraz maksymalnym momencie obrotowym 430 Nm przy 1200 obr./min, współpracujący z pięciostopniową, manualną skrzynią biegów.