W całej Kanadzie odbędzie się seria pokazów i testów 3 egzemplarzy Toyoty Mirai. W ten sposób Toyota zaprezentuje swoją nową technologię napędową w kolejnym kraju zainteresowanym rozwojem zrównoważonego transportu. Zalety ogniw paliwowych są szczególnie widoczne w takim kraju jak Kanada – technologia ta jest znacznie bardziej odporna na mróz niż akumulatory samochodów elektrycznych, a ponadto Quebec jest znaczącym producentem wodoru. Inauguracja akcji informacyjnej Toyoty miała miejsce podczas trwających właśnie targów samochodowych w Montrealu.

Toyota organizuje w Kanadzie ogólnokrajową kampanię informacyjną podnoszącą świadomość na temat motoryzacji opartej na wodorze. Akcja rozpoczęła się podczas trwającego do niedzieli Montréal International Auto Show. Kanadyjczycy dowiedzą się z niej więcej na temat wodoru i technologii ogniw paliwowych, która pozwoli ograniczyć emisję gazów cieplarnianych powodowaną przez przemysł motoryzacyjny.

„Napędzana wodorem Toyota Mirai to kolejny element szerokiej gamy zaawansowanych technologii – w tym produkowanych w Kanadzie hybryd – które przyczyniają się do redukcji emisji spalin w rzeczywistych warunkach” – powiedział Stephen Beatty, wiceprezydent Toyota Canada. – „W tym miesiącu rozpoczniemy pokazy Toyoty Mirai w całej Kanadzie, dzieląc się z kierowcami i partnerami naszą wizją czystej motoryzacji opartej na wodorze”.

Toyota Mirai to seryjny sedan średniej wielkości dostępny na rynku w Japonii, USA i niektórych krajach Europy, w których jest rozwijana infrastruktura tankowania wodoru. Napęd na ogniwa paliwowe nie emituje żadnych szkodliwych substancji, a jedynie parę wodną. Silnik elektryczny o mocy 154 KM zapewnia bardzo dobre wrażenia z jazdy. Samochód na wodór to jedyne rozwiązanie na rynku pojazdów zeroemisyjnych, które ułatwia eksploatację, zamiast ją komplikować. Choć samochód napędza silnik elektryczny, prąd do niego jest generowany na bieżąco w zamontowanych w samochodzie ogniwach paliwowych. Dlatego zamiast ładować akumulator przez kilkadziesiąt minut czy nawet kilka godzin, wystarczy w kilka minut zatankować wodór. Jedno tankowanie pozwala pokonać dystans od 550 do 700 km.

Kampania informacyjna prowadzona przez Toyotę skupia się także na odporności napędu wodorowego na niskie temperatury. W przyszłej adaptacji tej technologii w Kanadzie znaczącą rolę odgrywa także fakt, że prowincja Quebec jest jednym z największych producentów wodoru na świecie, wykorzystywanego obecnie do różnych celów jako gaz przemysłowy. Toyota zamierza przekonać władze państwowe i lokalne tego kraju do budowy infrastruktury tankowania wodoru, która pozwoli na stopniowe ograniczanie roli paliw kopalnych w transporcie. Takie inwestycje to jeden z ważnych sposobów przestawienia motoryzacji na rozwiązania nieemitujące gazów cieplarnianych i szkodliwych substancji.

Zainteresowanie Kanadyjczyków Toyotą Mirai trwa już od pewnego czasu. Pod koniec ubiegłego roku jazdę testową tym samochodem odbyła premier prowincji Ontario, Kathleen Wynne, znana z zaangażowania w ochronę środowiska i rozwój zrównoważonego transportu. W czerwcu 2016 organizacja dziennikarska Automobile Journalists Association of Canada zorganizowała wspólny przejazd z Toronto do Ottawy w ramach cyklicznej imprezy EcoRun.

Toyota angażuje się w ograniczanie wpływu motoryzacji na środowisko od 20 lat. W 1997 roku zadebiutował na rynku Prius – pierwszy seryjny samochód hybrydowy. Obecnie Toyota realizuje strategię Toyota Environmental Challenge 2050, której celem jest m.in. ograniczenie emisji spalin generowanych przez nowe samochody marki o 90% w porównaniu do stanu z 2010 roku. Toyota zamierza zmniejszyć negatywny wpływ swojej działalności na świecie niemal do zera, jednocześnie przyczyniając się do poprawy stanu środowiska naturalnego, po to aby do 2050 roku ekologiczny bilans firmy stał się dodatni.