Na targach NAIAS w Detroit zadebiutowała 8. generacja Toyoty Camry, najpopularniejszego samochodu w USA. Toyota zbudowała nowy model swojego bestsellera na platformie GA-K z rodziny TNGA. Jest to już trzeci model po Priusie 4. generacji i crossoverze C-HR zbudowany w nowej architekturze.
Sportowy design
Nowa Camry ma odważniejszy design, niższy profil i bardziej sportowy charakter dzięki niżej położonemu środkowi ciężkości. Samochód otrzymał także nowe silniki i przekładnie oraz kolejną generację napędu hybrydowego. Jak zapewnia producent, auto prowadzi się pewniej i bardziej dynamicznie i jednocześnie zachowuje bardzo wysoką jakość i trwałość, którym zawdzięcza ogromną popularność wśród amerykańskich klientów.
W ostatnich latach Toyota przykłada dużą wagę do wprowadzania modeli o bardziej atrakcyjnym, odważnym stylu oraz większej dynamice przy zachowaniu niskiego zużycia paliwa. Dobrym przykładem jest crossover C-HR, coupe GT86 czy nowy Prius. Nowe Camry wpisuje się w ten trend, przełamując utrwaloną opinię statecznego pojazdu rodzinnego.
Wsparcie dla kierowcy
Nowy model ma większy o 5 cm rozstaw osi, o 2,5 cm niższą linię dachu, jest szerszy i bardziej zwarty. Nowa platforma pozwoliła obniżyć środek ciężkości oraz tak zamontować silnik, aby można było maskę umiejscowić niżej o 4 cm. Kierowca zajmuje wygodniejszą pozycję za kierownicą i ma lepszą widoczność z tyłu. Ponadto dostaje wsparcie od systemów bezpieczeństwa czynnego korzystających z kamery i radaru w pakiecie Toyota Safety Sense P, na który składają się m.in. aktywny tempomat działający w pełnym zakresie prędkości, funkcja zapobiegania zderzeniom z samochodami i pieszymi, asystent utrzymania pasa ruchu i automatyczne światła drogowe. Informacje z komputera wyświetlane są na przedniej szybie na 10-calowym kolorowym wyświetlaczu Head-Up Display, 7-calowym wyświetlaczu pomiędzy zegarami oraz 8-calowym ekranie dotykowym na konsoli centralnej, obsługującym także system multimedialny, nawigację oraz klimatyzację.
Bardziej dynamiczne napędy
Gama napędów obejmuje 3,5-litrowy silnik V6 z wtryskiem paliwa D-S4 oraz 2,5-litrowy silnik benzynowy nowej generacji, który może być sparowany z automatyczną 8-stopniową przekładnią Direct-Shift lub wchodzić w skład nowego napędu hybrydowego THS II.
4-cylindrowy silnik 2.5 o nazwie Dynamic Force Engine zbudowany w architekturze TNGA łączy większą wydajność (na poziomie 40 procent) i lepsze osiągi z niższym zużyciem paliwa i emisją spalin. Jednostka wykorzystuje najnowszy układ zmiennych faz rozrządu Variable Valve-Timing-intelligent Electric (VVT-iE). Współpracująca z nim skrzynia biegów Direct Shift-8AT także została opracowana zgodnie z koncepcją TNGA. Zmiana przełożeń odbywa się szybciej i bardziej precyzyjnie przy ograniczeniu strat energii.
Silnik 2.5 we współpracy z napędem hybrydowym zwiększa swoją wydajność do 41 procent. Wszystkie elementy układu hybrydowego są mniejsze i bardziej wydajne. Zestaw baterii został zmniejszony w takim stopniu, że można było go przenieść z bagażnika pod tylną kanapę, uzyskując znacznie więcej przestrzeni bagażowej. Nowa bezstopniowa przekładnia planetarna CVT oferuje sekwencyjną zmianę biegów w trybie Sport.
Nowy samochód mistrza NASCAR
Wraz z 8. generacją Camry zadebiutowała wersja wyścigowa modelu, która wystartuje w sezonie 2017 serii Monster Energy NASCAR Cup. Samochód powstał we współpracy Toyota Racing Development (TRD), Joe Gibbs Racing i Furniture Row Racing. W ubiegłym roku Toyota zdobyła mistrzostwo producentów, a rok wcześniej Kyle Busch wygrał dla tej marki mistrzostwo kierowców.