Toyota potwierdziła, że pracuje nad drugą generacją swojego sportowego coupe. Jego premiery możemy się spodziewać na przełomie 2018 i 2019 roku.

Tylnonapędowe coupe Toyoty o mocy 200 KM powstało z myślą o fanach szybkiej jazdy, którzy kochają motoryzację. Specjalnie dla nich Toyota Motorsport GmbH opracowała wyścigową wersję GT86 CS-Cup i organizuje w Niemczech puchar modelu na słynnym torze Nürburgring. W przyszłym roku w salonach pojawi się wersja po face liftingu. Carl Schlicht, CEO Toyota Motor Europe, zapowiedział w wywiadzie dla autocar.co.uk, że w najbliższych latach Toyota planuje wprowadzić na rynek drugą generację modelu.
„Zdecydowaliśmy, że ruszamy z pracami nad nowym modelem GT86. Już niedługo wyznaczymy głównego inżyniera” – wyjawił Carl Schlicht. – „Ten model służy ważnym celom naszej marki” – dodał.

Współpraca z Subaru
Schlicht nie potwierdził oficjalnie, że Toyota będzie kontynuowała współpracę z Subaru, jednak wiele wskazuje na to, że tak właśnie się stanie. Bliźniaczym modelem GT86 pierwszej generacji jest Subaru BRZ.
„Czy będziemy dalej współpracować z Subaru? Nie wiem tego. Ale jeśli mamy dalej trzymać się podstawowego założenia, że budujemy samochód z nisko umocowanym silnikiem, to nie mamy innej opcji. Jest wiele powodów, żeby się z naszym partnerem nie rozstawać” – powiedział Schlicht.
Kluczowym rozwiązaniem w GT86 jest opracowany przez Subaru płaski, nisko zamocowany silnik typu bokser, o 4 cylindrach w dwóch rzędach. Silnik ten wyróżnia się efektywnym chłodzeniem i nisko położonym środkiem ciężkości, co znacząco przekłada się na jakość prowadzenia.
Carl Schlicht stwierdził też, że mało prawdopodobna jest wersja GT86 ze składanym dachem. „Raczej nie zrobimy wersji cabrio. Dealerzy oczywiście chcieliby taki samochód, ale mamy tyle innych priorytetów, że nie wystarczy czasu na prace nad drugim typem nadwozia” - powiedział.

Sportowe Toyoty
Toyota wiąże duże nadzieje z linią sportowych samochodów. W najbliższych latach do kompaktowego GT86 ma dołączyć większe coupe, który uważany jest powszechnie za następcę Supry. Wiele wskazuje na to, że będzie przypominał ekscytujący koncept FT-1. Nowy model powstaje we współpracy z BMW, a jego bliźniaczym modelem będzie następca roadstera Z4.
Na horyzoncie pojawił się też już trzeci kandydat do sportowej linii japońskiej marki. Subkompaktowe coupe S-FR Concept, pokazane na targach w Tokio w 2015 roku, powstało z myślą o młodych kierowcach, którzy chcą stawiać pierwsze kroki na torach wyścigowych. Powstanie wersji produkcyjnej tego auta jest więcej niż prawdopodobne.
Toyota ma w swojej historii kilka legendarnych modeli sportowych, których historia sięga lat 60. Takie samochody jak Celica, Supra, MR2 czy Corolla AE86, a także oldtimery 2000GT i Sports 800 cieszą się nieustającą popularnością wśród kolekcjonerów i entuzjastów sportowych klasyków. Pod koniec pierwszej dekady XXI wieku Toyota na kilka lat wycofała ze swojej oferty auta sportowe. Debiut GT86 w 2012 roku oznaczał wielki powrót japońskiej marki do tego segmentu. Było to możliwe zarówno za sprawą większego zainteresowania kierowców samochodami, które służą głównie rozrywce, jak i osobistym zaangażowaniem prezydenta Toyoty, Akio Toyody, który sam jest wielkim fanem motorsportu i ma doświadczenie jako kierowca wyścigowy.