Toyota zaprezentowała na targach Specialty Equipment Market Association (SEMA) w Las Vegas 30 samochodów. Kolekcja została tak dobrana, aby oddać honor najlepszym autom marki z przeszłości, zaprezentować obecną ofertę w nowym świetle oraz pokazać, co może przynieść przyszłość.
Sześć ekstremalnych konceptów Toyoty ujawnia typowego dla SEMA ducha wyobraźni i innowacji. Samochody oparte na aktualnych modelach seryjnych mają być inspiracją dla nowych rozwiązań. Obok nich stanęły klasyczne auta, a na specjalnej wystawie poświęconej 50-leciu Corolli wystawiono bardzo dobrze zachowane egzemplarze wszystkich 11 generacji tego najpopularniejszego auta w historii.
– „W tym roku mamy wiele powodów do świętowania. Historyczna kolekcja pokazuje wyjątkowość Toyoty i jej nieustanną innowacyjność. Nigdy dotąd nie było na SEMA takiej wystawy” – powiedział Steve Appelbaum, National Engagement Marketing Manager w Toyota Motor Sales .
Land Speed Cruiser
Niespotykanie szybka terenówka wygląda bardzo atrakcyjnie, jednak najbardziej się liczy to, co ma pod maską. Dwie turbiny marki Garrett to tylko początek bardzo dobrych wiadomości. Współpracują z silnikiem V8 o pojemności skokowej 5,7 litra, którego moc przenosi na osie specjalna skrzynia biegów ATI. To najszybsze auto terenowe na świecie – rozpędza się do 354 km.
XTREME Corolla
Corolla to uniwersalny kompakt i najpopularniejszy samochód w historii. Co roku nabywców znajduje 1,5 mln egzemplarzy, a w tym roku mija 50-lecie jej obecności na rynku. Model ma w swojej historii także mniej stateczne wcielenia – jego sportowe wersje potrafiły sporo namieszać w motosporcie. Najsłynniejsza sportowa wersja to tylnonapędowa AE86, która zaraziła japońską młodzież miłością do driftingu.
Jednak takiej Corolli jak koncept XTREME pokazany w tym roku na SEMA jeszcze nie było. Popularny sedan stał się atrakcyjnym coupe. Dwukolorowe nadwozie i dopasowane kolorystycznie koła, specjalnie zaprojektowane wnętrze i obniżony dach robią bardzo dobre wrażenie. Silnik turbo połączony z 6-stopniową skrzynią manualną oraz fotele Sparco sprawiają, że Corolla po raz kolejny powraca do swojej sportowej tradycji.
Extreme Sienna
Rick Leos, konstruktor hot rodów z Real Time Automotive, zamienił amerykański symbol rodzinnego „napompowanego” minivana w luksusowy krążownik szos ze sportowym pazurem. Hamulce TRD, sportowe koła i opony, tylny dyfuzor, spojler i podwójna rura wydechowa oraz sporo włókna węglowego zmieniły Siennę nie do poznania. Po wejściu do środka chce się tam zostać na zawsze za sprawą luksusowego wnętrza rodem z prywatnych odrzutowców Learjet.
Prius G
W ciągu niemal dwóch dekad od premiery Prius stał się wzorem oszczędności i niezawodności, jednak nikomu ta najpopularniejsza hybryda na świecie, ani hybrydy w ogóle, nie kojarzyła się ze sportowymi osiągami. Prius G nie ustępuje Chevrolettowi Corvette czy Dodge Viperowi pod względem dynamiki. Auto zbudował Gordon Ting z Beyond Marketing, który czerpał inspiracje z japońskiego Priusa GT300.
Toyota Motorsport GmbH GT86 CS-Cup
Na amerykańskich targach nie zabrakło też europejskiego akcentu. Toyota Motorsport GmbH pokazała GT86 2017 w wersji Cup Series przygotowanej specjalnie na tor wyścigowy. Auto stanęło obok historycznej Toyoty 2000GT, od której zaczęła się historia japońskich supersamochodów.
Tacoma TRD Pro Race Truck
Nowy pick-up Tacoma TRD Pro Race pozwoli dotrzeć w takie miejsca na globie, które kierowcy innych aut mogą oglądać tylko na mapie. Auto wystartuje na MINT 400 – Wielkim Amerykańskim Rajdzie Terenowym. Najciekawsze jest jednak to, że ten samochód tak naprawdę niewiele różni się od auta seryjnego, a jego modyfikacje służyły przede wszystkim dostosowaniu go do jazdy po pustyni.
Toyota Racing Development (TRD) to firma tuningowa japońskiego producenta, odpowiedzialna za udział Toyoty w wielu amerykańskich seriach rajdowych i wyścigowych. TRD regularnie opracowuje też oryginalne pakiety tuningowe do seryjnych modeli marki.