W europejskich salonach Toyoty panuje nowoczesny Land Cruiser 150, jednak starszy model Land Cruiser serii 70 nadal jest dostępny na wielu rynkach świata. Niedawno przedstawiciel Toyota Australia potwierdził, że słynna 70-tka ma przed sobą świetlaną przyszłość.
W 1984 roku Toyota zastąpiła 25-letniego Land Cruisera 40 Land Cruiserem serii 70. Minęło już 32 lata nieustannej produkcji słynnej 70-tki w wielu różnych typach nadwozia i wygląda na to, że stary dobry wół roboczy pociągnie jeszcze długie lata.
Rzecznik prasowy Toyota Australia, Stephan Coughlan, powiedział w rozmowie z portalem Motoring.au, że Land Cruiser 70 jest „bezterminowo stałym członkiem rodziny samochodów Toyoty. Jest to kluczowy model w Australii, uwielbiany przez naszych klientów”. Coughlan dodał także, że w przygotowaniu jest odświeżona wersja tego modelu.
Te budujące dla fanów LC 70 wieści pojawiły się niedługo po tym, jak siły specjalne armii amerykańskiej zamówiły 556 samochodów terenowych, w tym wiele Land Cruiserów 76 (czterodrzwiowe kombi o półdługim rozstawie osi) i 79 (pickup o najdłuższym rozstawie osi). To tylko jeden z przykładów na to, że na światowych rynkach jest jeszcze wiele miejsca dla starszego modelu Land Cruisera, obok nowej terenowej limuzyny LC 150 i potężnego LC 200 z silnikiem V8, który zdominował klasę aut produkcyjnych na rajdzie Dakar.
Jedną z nowości w 70-tce będzie 4,5-litrowy turbo diesel V8 z intercoolerem. Jednostka pomimo ogromnej mocy spełnia normę emisji spalin Euro 5. Auto zostanie także udoskonalone pod względem bezpieczeństwa. Według Motoring.au nowy J7 otrzyma poduszkę powietrzną osłaniającą kolana kierowcy i kurtyny boczne. Bezpieczeństwo jazdy poprawi się także dzięki kontroli trakcji, elektronicznemu systemowi stabilizacji toru jazdy (ESP), systemowi wspomagającemu pokonywanie podjazdu i zjazd ze wzniesienia, wspomaganiu hamowania, elektronicznemu rozdziałowi sił hamowania (EBD) i tempomatowi.