Toyota Motorsport GmbH (TMG) opracowała aktualizację wyścigowego GT86 CS-V3. Nowy samochód zadebiutował w ostatni weekend w wyścigu serii TMG GT86 Cup.


3 lata temu Toyota uruchomiła serię TMG GT86 Cup, przeznaczoną dla wyścigowych wersji sportowego coupe Toyoty – GT86 CS-V3. Auto zostało opracowane przez Toyota Motorsport GmbH. W tym roku cykl stał się integralną częścią serii wyścigów długodystansowych VLN.


GT86 CS-V3 pozwala za stosunkowo niewielkie pieniądze rozpocząć przygodę z amatorskimi wyścigami na najważniejszych europejskich torach. Auto łączy bardzo dobre osiągi ze sportowym wyglądem i niskimi kosztami utrzymania. Model wielokrotnie wygrywał w swojej klasie – do tej pory startował 4 razy w słynnym 24-godzinnym wyścigu Nürburgring i odniósł cztery zwycięstwa w klasie V3.


Tegoroczne zmiany wprowadzone do modelu to pierwsza aktualizacja wyścigowej wersji GT86 przygotowanej według specyfikacji grupy V3. Inżynierowie TMG skupili się na trzech obszarach – prowadzeniu, osiągach i cenie. Bardziej zaawansowane procesy produkcyjne pozwoliły opracować nowe części, takie jak system chłodzenia układu hamulcowego – jednocześnie mocniejszy i tańszy w produkcji.


Samochód otrzymał nowy pakiet aerodynamiczny – od nowa zaprojektowany przedni zderzak, boczne owiewki i duży tylny spojler pozwalają wchodzić w zakręty z większą prędkością. Kolektor dolotowy poprawia dopływ powietrza na wysokich obrotach. To razem z nowym mapowaniem silnika przyniosło zwiększenie mocy do 214 KM. Udoskonalenia objęły także sprzęgło i skrzynię biegów.


Samochód po zmianach jest lżejszy o 80 kg. TMG usunęło m.in. hamulec ręczny, który pozostał w wyścigowym CS-V3 jeszcze z seryjnego GT86. Szklane szyby zostały zastąpione lżejszymi z poliwęglanu.
Nowy pakiet pozwala pokonać okrążenie o około 10 s szybciej. Samochód jest przy tym bardziej stabilny i bezpieczny. Auto miało już okazję pokazać swoje możliwości w czwartym wyścigu serii TMG GT86 Cup, który odbył się w ubiegłą sobotę. Cena samochodu zamyka się w 60 000 euro.


„Chcieliśmy zainteresować naszym samochodem większą liczbę kierowców zajmujących się motorsportem i wzmocnić jego atrakcyjność, aby odnosił sukcesy w różnych typach wyścigów. Każdy kierowca będzie mógł ścigać się tym samochodem szybko i bezpiecznie, jednocześnie osiągając swoje cele” – powiedział Nico Ehlert, Główny Inżynier w Customer Motorsports TMG.

 

Źródło: toyota-motorsport.com