Toyota
30-06-2016
Pobierz DOC
Na zaproszenie Toyoty do Polski przyjechał dr Kiyomoto Ogasawara, mistrz odpowiedzialny za kultywowanie cesarskiej etykiety w Japonii. Ród Ogasawara od ponad 850 lat dba o podtrzymywanie tradycji i nadzoruje rozwój zasad dworskiego ceremoniału. Na kilku spotkaniach z polskimi entuzjastami kultury japońskiej mistrz demonstrował, jak korzystać z samochodu zgodnie z japońskimi zasadami elegancji.
Toyota oraz Fundacja Umemi zorganizowały kilkudniową wizytę w Polsce dr. Kiyomoto Ogasawary, XXXII głowy rodziny, która od 1187 roku sprawuje pieczę nad zachowaniem tradycji i kultywowaniem etykiety na dworach szogunów i cesarzy Japonii. Od 850 lat jeden ród opiekuje się zbiorem spisanych zasad i przekazów ustnych dotyczących kluczowych elementów kultury wysokiej Japonii.
„To dla nas ogromny zaszczyt, gościć w Polsce pana Kiyomoto Ogasawarę. Japonia zawdzięcza swój sukces umiejętnemu wykorzystywaniu potencjału, jaki kryje się w tradycji tego narodu, do stawiania czoła współczesnym wyzwaniom. Te wartości spowodowały niebywały rozwój technologiczny i światowy sukces japońskich firm” – powiedział Robert Mularczyk, PR Manager Toyota Motor Poland.
Kiyomoto Ogasawara podkreślił na spotkaniach w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu oraz Nowym Dworze, że aby tradycja pozostała żywa, musi być użyteczna, a zatem musi się dostosowywać do współczesności i kształtować kierunki rozwoju. Tu kryje się tajemnica sukcesu japońskich przedsiębiorstw, takich jak Toyota.
„Z jednej strony ultranowoczesny biznes, najnowocześniejsze technologie i unikatowy system produkcji, z drugiej strony poszanowanie dla tradycji, historii, dla drugiego człowieka oraz stałe dążenie do doskonalenia siebie i ludzi wokół nas. To połączenie spowodowało, że Toyota jest liderem światowego rynku motoryzacyjnego. Ród Ogasawara pomaga Toyocie zachować zdrowy balans pomiędzy nowoczesnym biznesem a tradycją” – podsumował Robert Mularczyk.
Rodzina Ogasawara od wieków z sukcesem dba o dostosowywanie etykiety do wymagań współczesności. Zasady kulturalnego zachowania muszą dziś obejmować takie sytuacje jak kontakty biznesowe czy korzystanie z telefonów i pojazdów mechanicznych. Uczestnicy spotkań z Kiyomoto Ogasawarą mogli się dowiedzieć, jak z elegancją wsiadać do samochodu i z niego wysiadać. Za auto poglądowe posłużyła nowa Toyota Prius, najnowocześniejszy samochód hybrydowy.