Amerykanie kupili 250 egzemplarzy Toyoty Mirai. Wodorowy sedan jest obecny na tym rynku od 7 miesięcy.

Mirai, napędzany wodorowymi ogniwami paliwowymi sedan Toyoty, zadebiutował w Stanach Zjednoczonych w październiku 2015. Średnio amerykańscy kierowcy kupują 31 egzemplarzy tego modelu miesięcznie, a najwięcej w marcu i kwietniu – 41 aut. W maju z salonów wyjechało 40 wodorowych Toyot. Japoński producent planuje w tym roku sprzedać 700 egzemplarzy Mirai na całym świecie.

Wodorowa Toyota jest obecnie produkowana w zakładzie Motomachi w Japonii, w którym powstawał m.in. supersamochód Lexus LFA. Mirai jest produkowany tą samą metodą, co sportowy Lexus, w dużej mierze ręcznie. Toyota planuje niedługo uruchomić kolejne linie produkcyjne i do 2020 roku zwiększyć sprzedaż do 30 tys. egzemplarzy rocznie.

Pod maską Toyoty FCV pracuje silnik elektryczny o mocy 154 KM. Zamiast ładować auto z gniazdka przez wiele godzin, wystarczy 3-minutowe tankowanie, które zapewnia zasięg na 550-750 km. Mirai może służyć jako źródło energii zewnętrznym odbiornikom poprzez port CHAdeMO. Według szacunków producenta w pełni zatankowany samochód jest w stanie zasilać przeciętne japońskie gospodarstwo domowe przez tydzień.

 

Źródło:
http://insideevs.com