Toyota
10-06-2016
Pobierz DOC
Johan van Zyl, CEO Toyota Motor Europe, powiedział podczas Automotive News Europe Congress, że firma planuje zwiększyć udział hybryd w całkowitej sprzedaży samochodów Toyoty i Lexusa w Europie do 50 procent. Ma to nastąpić już w 2020 roku.
„Europejczycy przyzwyczajają się do hybryd. Naszym celem jest, aby do 2020 roku 50% sprzedaży Toyoty i Lexusa w Europie stanowiły hybrydy. W ten sposób nie tylko wykorzystamy nasze mocne strony w dziedzinie technologii. Hybrydy to bardzo dobry sposób na wzmacnianie marki” – stwierdził Johan van Zyl.
Prezes europejskiej Toyoty dodał także, że zwiększona sprzedaż hybryd zapewni firmie bardzo silną pozycję w kontekście spełnienia nowych, bardziej restrykcyjnych regulacji Unii Europejskiej, dotyczących emisji spalin.
Toyota ma w Europie bardzo szeroką gamę hybryd, reprezentujących niemal wszystkie segmenty. Składają się na nią ważne nowości – należący do segmentu D nowy Prius i SUV RAV4 Hybrid, a także miejski Yaris, kompaktowy Auris i Auris Touring Sports, minivan Prius + i ładowany z gniazdka Prius Plug-in Hybrid. Jeszcze w tym roku zadebiutuje całkowita nowość – hybrydowy crossover C-HR. Z kolei Lexus ma w swojej ofercie 8 modeli hybrydowych, od kompaktów klasy premium przez SUV-y, auta sportowe, luksusowy samochód klasy średniej, aż po limuzynę LS 600h i 600h L.
W ubiegłym roku Toyota sprzedała w Europie 209 000 hybryd, co stanowiło 24 procent całkowitej sprzedaży. Johan van Zyl spodziewa się, że w tym roku klienci marki kupią 270 000 aut hybrydowych, czyli 30 procent wszystkich sprzedanych samochodów Toyoty. Europa jest największym rynkiem hybryd poza Japonią, gdzie już od kilku lat samochody hybrydowe stanowią ponad 50% całkowitej sprzedaży Toyoty.
Źródło:
http://europe.autonews.com